Utökad B-behörighet

Sv: Utökad B-behörighet

Se där, det var ju bra!

Svar till TS: För B96 behöver du göra en uppkörning. Innan uppkörningen måste du ha fotat dig hos trafikverket. Min uppkörning inleddes med att koppla på släpet. Fick sedan göra valda delar av säkerhetskontrollen, jag fick kolla lampor och bromsar på bilen och släpet både bakåt och framåt samt redogöra för varför jag gjorde som jag gjorde vid koll av bromsarna. Kan tillägga att personen innan mig hade fått kolla lasten och redogöra för lastsäkring osv.

Sedan var det körning på motorväg, landsväg lite i samhälle samt backning runt hörn och backa och vända. Väl tillbaka fick jag koppla ifrån släpet och parkera jämsides igen.

Som någon tidigare nämnde så verkar vanliga orsaker till att man kuggar vara att man glömt fota sig, kör dit ekipaget olagligt eller felaktig last och/eller lastsäkring.

Övningskörde gjorde jag själv med mitt B-ekipage och en gång med körskolans BE/B96 ekipage.
 
Sv: Utökad B-behörighet

Språkbruket hade jag egentligen inga problem med men problemet med den där frågan var att informationen var förvirrande. Visst borde man förstå att "tryck underifrån på kulhandsken" innebär att man belastar det påkopplade draget med kraft underifrån och att då handsken lossnar från kulan. Men ibland fungerar inte mina kunskaper från kursen "10 poäng telepati".:D
Ananrs var det inga problem, jag var godkänd med marginal.
 
Sv: Utökad B-behörighet

Man bode träna mer på sin telepati! :D

Själv så kuggade jag första gången jag skrev upp för BE! Trots att jag gått genom hela min skolgång med 5:a i svenska, knappt skriver ett stavfel osv. Jag hade också köpt ett paket på en trafikskola där jag både pluggat teori, gått på teorilektioner osv. Dock tog jag BE långt innan jag blev trafiklärare, annars hade man ju fått skämmas! :nailbiting:

Sambon tog BE för något år sedan, jag är stolt respektive, han hade bara ett ynka fel på uppskrivningen! :)
 
Sv: Utökad B-behörighet

Man bode träna mer på sin telepati! :D

Själv så kuggade jag första gången jag skrev upp för BE! Trots att jag gått genom hela min skolgång med 5:a i svenska, knappt skriver ett stavfel osv. Jag hade också köpt ett paket på en trafikskola där jag både pluggat teori, gått på teorilektioner osv. Dock tog jag BE långt innan jag blev trafiklärare, annars hade man ju fått skämmas! :nailbiting:

Sambon tog BE för något år sedan, jag är stolt respektive, han hade bara ett ynka fel på uppskrivningen! :)

Jo jag gjorde en massa internetprov och vissa frågor var helt galna. Men jag tyckte mig se glimtar av humor ibland.
Ex.
Varför finns det parkeringsvakter.
A. Av arbetsmarknadspolitiska skäl. :D
 

Liknande trådar

Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
391
Senast: sjoberga
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
941
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
417
Hästmänniskan Hej! Har fått så bra tips och svar här på bukefalos på alla mina tidigare funderingar och frågor.. så kör en fråga till. 😝 Jag är ju...
2
Svar
20
· Visningar
1 462
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp