Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Hästmänniskan Är det bara jag som hela tiden blir ifrågasatt för att jag rider SÅ mkt, 3- 4 ggr / vecka? För att jag har 2 barn ? "Men HUR hinner du...
2
Svar
28
· Visningar
3 602
Senast: finapina
·
Anläggning Hej, nu är det så att jag behöver lite råd ang min paddock och vill få lite tips från er på buke, ni besitter ju enorm kunskap...
Svar
0
· Visningar
1 258
Senast: MattiZ
·
Hästmänniskan Om denna ligger fel får moderator flytta, visste inte riktigt vart jag skulle lägga den. Jag behöver lite hjälp ang ett problem. Jag...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 763
Anläggning Hej Är det någon här som gjort ett business case av ert ridhusbygge? Har någon kartlagt vilken typ av intäkter man kan få till ett...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: Missheart
·
Anläggning Har både höns och flera hästar och efter en halv säsong med halm är jag lite fundersam om huruvida jag kan få halmen att passa mitt...
Svar
10
· Visningar
3 374
Senast: aramis
·
Ekonomi & Juridik Hur är reglerna angående att sälja kaffe med kakor/mackor till ? Har haft en del turister som efter att deras barn ridit här, gärna...
Svar
3
· Visningar
1 526
Senast: KungTulle
·
Ekonomi & Juridik Tänk er att ni har en häst, en alldeles fantastisk och underbar häst som du älskar utav hela ditt hjärta. Av någon anledning kommer du...
2
Svar
37
· Visningar
3 781
Senast: bigganl
·
Ekonomi & Juridik Om man ska sälja en häst på avbetalning eller i detta fallet en större klumpsumma vid hämtning av hästen och en mindre summa inom ett...
2
Svar
29
· Visningar
3 529
Senast: SQT
·
Hästmänniskan Är det dumt att göra det på häst? MiHästen är aldrig behandlad, men vi har utnyttjat försäkringen (Agria) i samband med hältutredning...
Svar
10
· Visningar
1 006
Senast: Miaa
·
Hästmänniskan Jag bytte höftled för dryga tre månader sedan (klassisk höftledprotes). Nu har jag inte längre några rörelserestriktioner utan kan...
Svar
2
· Visningar
3 052
Senast: Piglet
·
Ekonomi & Juridik Sitter och Hemnetknarkar tidsvis och hittar då både hus och gårdar som är intressanta. Det jag funderar på är dock om det är värt det...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
10 630
Senast: Ulrika C
·
Hästmänniskan Vet inte om jag lägger tråden rätt, moderator får gärna flytta till lämpligare plats annars. Jag har i några veckor försökt komma med...
Svar
12
· Visningar
1 925
Senast: Bowman
·
Hästmänniskan Överväger just nu att flytta från stallet jag har min häst uppstallad i. Det finns flera mycket positiva saker med stallet, men tyvärr...
2
Svar
21
· Visningar
2 753
Senast: Hanna_b
·
Anläggning Med risk för att det blir tjatigt med sådana här frågeställningar. Men jag tar risken.. ;) Jag funderar på att bygga stall i ladan...
Svar
19
· Visningar
4 201
Senast: azagh
·
Gnägg Jaha! Då har vi fyllt även den andra tråden så jag startar en tredje där vi norr- och västerbottningar kan prata om allt som har med...
78 79 80
Svar
1 589
· Visningar
107 022
  • Låst
Gnägg Eller 5 eller vad det nu blir :p Nästa säsong alla fall. Vad tror ni, kommer det bli lika bra som tidigare? Några förväntningar...
20 21 22
Svar
426
· Visningar
67 135
Senast: Marye
·
Ekonomi & Juridik Ni som hyr ut plats med fri tillgång till hösilage, hur många kilo räknar ni med per dag för häst respektive ponny?
2 3
Svar
40
· Visningar
3 615
Senast: Trissa
·
Anläggning Det är alltid lika roligt att se hur det har sett ut tidigare och sedan resultatet. Det kan även ge bra tips och idéer till de som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
24 389
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Har nu köpt ett SWB sto född 2012, hon är tidigare ej försäkrad och nu sitter jag här och försöker bli klok på hur jag bäst försäkrar...
Svar
7
· Visningar
1 234
Senast: Trissa
·
Ekonomi & Juridik Hur ser ni på följande situation: hästägaren betalar sin hyra och mockar sin box men hanterar inte sin häst....tar inte in den, borstar...
2
Svar
27
· Visningar
5 099
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp