Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

Anläggning Jag måste förbättra några av hagarna och ska så in gräs, dock inte så vall. När tror ni att det är lämpligast? Jag vet ju att fröna...
Svar
6
· Visningar
1 517
Senast: MonteRose
·
Ekonomi & Juridik För en månad sedan köpte jag en ponny som ska användas till träning/tävling. Ponnyn är 11 år och är tävlad lätt klass i hoppning. Hon är...
Svar
17
· Visningar
3 640
Hästmänniskan om jag köper en häst som är försäkrad i ett bolag.. å jag inte vill ha de bolaget utan jag vill ha de bolaget som jag trivs bäst med...
2
Svar
29
· Visningar
2 811
Ekonomi & Juridik om skatteverket begär in kvitton från företag vad gör de med de kvittona då? Tex om de vill att ett företaget skall specificera...
Svar
9
· Visningar
1 026
Anläggning Jag bor ute på landet och vi har nu börjat fundera på att bygga stall. För det första så behöver vi köpa till mark då vår tomt är för...
Svar
6
· Visningar
1 793
Senast: nullo-modo
·
Anläggning Vi håller på att bygga ett nytt stall och grubblar oss snart fördärvade över vilket material vi ska ha på insida boxarna. Det ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
14 094
Senast: warg
·
Ekonomi & Juridik En vän ska ta hand om min häst, hund och två kaniner under 8 dagar. Det som ska göras är mockning, fixa foder och kolla så hästen...
2
Svar
20
· Visningar
2 448
Senast: MM
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har sökt efter trådar om detta ämne men de flesta har ganska många år på nacken och är således kanske inte helt aktuella. Jag...
Svar
0
· Visningar
1 232
Senast: vadvetman
·
Ekonomi & Juridik Hejsan! Jag funderar på att flytta till den nordvästra delen av skåne, ev Malmö-Lund och undrar ifall det över huvudtaget finns...
2
Svar
27
· Visningar
3 292
Senast: Mearas
·
Ekonomi & Juridik I samband med en sadelprovning i höstas lämnade jag en sadel för omstoppning. Provningen gjordes hos en ridsportsbutik, men...
Svar
8
· Visningar
1 807
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Är en ovan tävlingsryttare och har aldrig tävlat lokalt innan. Jag har grönt kort, men ingen ryttarlicens. Har fått frågan att tävla en...
Svar
6
· Visningar
1 053
Hästmänniskan (Jo, jag vet att alla så klart är individer så nu får ni generalisera) Inte så hög ras; runt 160 i mankhöjd helst. Ganska lugn, snäll...
2
Svar
24
· Visningar
2 547
Senast: Ridinglady
·
Gnägg Varje gång jag ser på Ponnyakuten reagerar jag ganska starkt och negativt över att tränarna (och Tobbe) kallar hästen för "den". I min...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 696
Senast: tuaphua
·
Gnägg Hur skulle ni gå tillväga om en utomstående går in i hästhagen utan tillåtelse?! I detta fall är det en granne till stallet som går...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 319
Senast: MM
·
Hästmänniskan Jag planerar att ta en häst på foder fr.o.m i höst. Det är min första "egna" häst (var medryttare samt red på ridskola i tonåren...
Svar
11
· Visningar
1 799
Hästmänniskan Få henne att inse att hon inte har tid med hästar!!!! Jag funderar som mamma (till min 21-åriga dotter) hur man skall förklara för sin...
2
Svar
39
· Visningar
5 887
Gnägg Har skaffat Horse1 och spenderat mkt tid (varit sjuk) med att kolla på diverse hästserier. Helt ok underhållning men som...
Svar
7
· Visningar
1 132
Senast: sandrafors
·
Hästmänniskan Går det? Jag planerar att flytta till Norrbotten, närmare bestämt Luleå eller Boden. Jag har mina rötter därikring men har nu bott...
Svar
15
· Visningar
1 957
Senast: Cilva
·
Gnägg Hejsann Jag är en Tjej på 13 somrar, jag vill så gärna ha en egen häst. Men eftersom jag Inte har SÅ stora erfarenheter med hästar så...
Svar
4
· Visningar
703
Senast: hanny
·
Hästmänniskan Jag går i tankarna om att skaffa egen häst igen, har insett att det gör mycket gott för min psykiska hälsa. Är dock i valet och kvalet...
2
Svar
24
· Visningar
5 534
Senast: Casteloro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp