Köpa en äldre läromästare?

Sv: Köpa en äldre läromästare?

Köpte min nuvarande häst som 6-åring. Trots sin ungdom har han varit en riktig läromästare för mig ( bra grundriden) Så det är nog en trevlig individ man ska leta efter :)
 
Sv: Köpa en äldre läromästare?

Jag köpte min häst som 18-åring. Har dock känt henne sedan hon var 5 år.
Hon är utbildad och tävlad MVSB i dressyr och hade jag bara haft mer tid och ambition hade vi kunnat vara där än.
Jag rider mycket i skogen och på banan med jobb i LA-MSVC-nivå.
Hon verkar bara bli piggare med åren och är 22 år nu (men hon tror att hon är 5!). Inte en enda ålderskrämpa så här långt (peppar peppar!).
Det känns som hon skulle kunna hålla hur länge som helst. :)
 
Sv: Köpa en äldre läromästare?

Så blev det för mig nu.
Under flera år har jag haft unghästar eller outbildada hästar och nu har jag tappat lusten totalt för det.
Innan har det varit roligt att utvecklats ihop men nu vill jag bara ha en färdig häst som kan allt.
 
Sv: Köpa en äldre läromästare?

Jag vet delar av din historia, men jag tror absolut att du gör ett vettigt val!
 

Liknande trådar

Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 531
Senast: akleja
·
Gnägg Vet absolut inte under vilken rubrik jag ska lägga denna tråd, har försökt läsa på men det var inte helt lätt, hoppas att det funkar så...
Svar
19
· Visningar
1 973
Senast: hoppeloppe
·
Hästvård - Alla exempel jag tar upp i tråden är fiktiva, och endast tanke-exempel - Jag funderar ju då på att skaffa häst inom några år. Jag...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 686
Gnägg En liten spinoff på "Lär dig rida"-tråden, där jag tänkte vi kunde samla lite äldre (säg 1990-talet och bakåt) videoklipp som har med...
2
Svar
21
· Visningar
3 829
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp