Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

H
Hoppning Jag har en c-ponny som hoppar bra när jag tävlar & åker iväg och tränar. Men på hemmaplan känns han osäker och hoppar högt över för att...
Svar
0
· Visningar
1 325
Senast: hopponny
·
A
Trav Nu får det vara nog! Nu får min lilla häst vara i sulkette i fortsättningen som hon uppför sig. Det är så man skäms. Så. Jag tittar...
Svar
19
· Visningar
2 070
Senast: ghost
·
Trav Har sett en del hästar som "drar i tömmarna" en del, mer eller mindre hela tiden!? (Kört någon nån gång med) Alltså ner med huvudet som...
Svar
3
· Visningar
984
Senast: Mauthoria
·
Övr. Grenar Har börjat på en berättelse (bok..) som utspelar sig inom galoppvärlden, men jag är inte så insatt, så ni får gärna upplysa mig...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 963
R
Western Jag har en 1,5 åring som jag tänkte börja träna lite markträning med. Tänkte höra om det fanns intresse för att samla ihop några i...
Svar
4
· Visningar
1 121
Senast: ronjabus
·
L
Trav Hej hej. Är det någon som vet några bra sidor på internet där man kan köpa tävlingskläder till monté (jacka och hjälmöverdrag)? :)...
Svar
1
· Visningar
1 640
Senast: kotten
·
Trav vad har ni för ngn balans på hästarna nu när halkan e framme, vintern e här =)
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: _Runaway_
·
Western Hej! Jag är igång och letar sadel till min unghäst och har hittet en som ser väldigt fin ut, men jag känner inte alls igen märket. Ruff...
Svar
1
· Visningar
981
B
Trav I dag har ett av mina ston kastat, dräktig med Clerk Magistrate. Det känns för***ligt rentutsagt. Hon stod och åt sin morgon mat...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: Mauthoria
·
I
Western Nu vill jag veta hur alla som skor med slides gör när hästarna ska gå i hagen. Under vilka perioder använder ni det? Har ni hästarna i...
Svar
14
· Visningar
2 413
Senast: isse
·
Islandshäst Jag funderar på att köpa en klippmaskin, Moser Avalon. Anledningen är att jag har svaga handleder, orkar inte hålla en traditionell...
Svar
8
· Visningar
1 875
Senast: cowgirl73
·
Dressyr Är ponnyryttare som snart är för gammal för ponny:cry: Har verkligen försökt att gilla att rida stora hästar men det är verkligen på...
2
Svar
31
· Visningar
3 793
Senast: Myggan_ox
·
R
Trav Om det finns en årets häst-gala, borde det ju finnas en gala för hela årtiondets också? Inte bara för de svenska, för hela världen - så...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: Cinora
·
Körning Jag får inte riktigt till det med bakselen jag har.. Remmarna som man ska fästa bakselen till skaklarna med är hur långa som helst...
Svar
18
· Visningar
2 060
Senast: MaddeLen
·
C
Dressyr Nu gjorde jag slag i saken. Efter några års arbete med Tyska utbildningsskalan så lämnade jag, till Tyska Ridsportförbundet, in ett...
2
Svar
29
· Visningar
3 636
Senast: Susan
·
I
Körning Har en baksele i storlek ponny som jag tänkte ha på min ponny som är 121 cm i mankhöjd så jag trodde att den storleken skulle bli bra...
Svar
4
· Visningar
1 297
Senast: Isteroester
·
H
Hoppning Vilket underlag föredrar ni vid hoppträning? Behöver er hjälp för att kunna skriva en text om ridbaneunderlag. Storlek på ridbana...
Svar
13
· Visningar
3 073
Senast: diartistakasha
·
Islandshäst Ni som har kört in era islänningar, vid vilken ålder på hästarna har ni gjort det ? Eller vid vilken ålder är det lämpligt ? Hej från Hambo
Svar
10
· Visningar
1 391
Senast: Skulla
·
Dressyr Ja, nu ska vi ha "Mini-KM" på ridskolan i dressyr och jag tvekar lite om jag ska anmäla mig.. Sist jag startade dressyr vart det en...
Svar
8
· Visningar
1 140
Hoppning Har ponnyn utlånad på foder och fick reda på att de redan har börjat tränat på höjder runt 95 cm. I mina ögon är det liite högt för...
Svar
7
· Visningar
1 605
Senast: Finite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025