Modigt eller Dumt

Sv: Modigt eller Dumt

Ja ges inte de där videosarna ut av tyska ridsportsförbundet?

Sedan har de ju Susan von Dietze som nu finns översatt till svenska
"Balans till häst" - så där verkar ju liksom inget hål att fylla i tyskland - kanske CL kanske har något att lära av dem :angel: snarare troligt...

CL förra gången skulle du ju lära dem sko, i ett liknande "projekt" du skrev om här på buke - hur gick det?
Särskilt när du verkar ha snöat in på Natural Balance nu???

Senast ändrad:

Min målsättning är att utbildningen för tränarna ka breddas. I det finns utbildningkalan om är perfekt om den är, för häst, men i mitt tycke behöver breddas för att se vad man kan göra som ryttare tex. för att förbättra "Takt" (Bara ett ex)

Det handlar inte om att något ska förändras, endast att tränarna ska få en bredare syn och kunna inkludera ryttarens egen träning istället för att lägga all fokus på hästen.

I det har jag skapat en schematik plan över utbildningsskalan och här inkluderat ryttarens skala och denna kombi kan läsas väldigt enkelt (Ännu ett ex) Om hästen har problem med kontakten, vad kan ryttaren först och främst göra för sig själv? Innan man fokuserar på hästen.

Som sagt den boken finns redan:grin:

och eftersom jag nu rider för en statligt utbildad tränare - så säger jag :confused: för om någon har ett annat fokus än på hästen - och som dessutom kan tala om vad jag skall göra med kroppen ang inverkan så är det hon - och det har hon fått genom den statliga utbildningen - det finns redan

Inget fel med ny kunskap - de flesta har dock svårt att ta till sig den, kanske att du missat den litteraturen själv, ni verkar ju se på balans rätt olika

Ja ges inte de där videosarna ut av tyska ridsportsförbundet?

Sedan har de ju Susan von Dietze som nu finns översatt till svenska
"Balans till häst" - så där verkar ju liksom inget hål att fylla i tyskland - kanske CL kanske har något att lära av dem :angel: snarare troligt...

CL förra gången skulle du ju lära dem sko, i ett liknande "projekt" du skrev om här på buke - hur gick det?
Särskilt när du verkar ha snöat in på Natural Balance nu???

Susan, Jag önskar dig en varm, fin och fridefull Jul :love:

Det samma :love:

Du kanske kan önska dig Dietzes bok i julklapp - jag gör det :laugh:

Jag vill inte var otrevlig alls - men för mig lät det som om någon skulle åka till Italien och lära Italienarna göra pasta

Vad kul att du ska få chansen att förklara ditt tänk. Du vill inte utveckla det mer?

Jag har ridit en del i tyskland- för utblidade beridare då var jag så mycket yngre att allt var lättare men som jag såg då var en stor fördel som tyskarna gör mot Sverige var /är longeringen. Ingen nybörjare får ta tyglarna och rida själv innan de klarar att fatta gångarter och bryta av utan tyglar i longeringen. Jag har hört med kompisar med ridintresserade barn och det är tydligen fortfarande standard.( Åtminstone där de bor Hamburg , Hannover)

Men det klart att longering är ju ett mekansikt nötande som kanske fungerar bäst på barn.? Jag har läst bla Susan von Dietzes bok men visst finns det plats för fler!

Sedan tycker jag att vi inte ska vara orättvisa för våra svenska tränare. Det finns de som är riktigt bra här med...sedan att en del som jag tänker på har jobbat som beridare i Tyskland gör det kanske inte sämre...

Lycka till och God Jul!

Och sen är väl det tyska systemet så "accepterat", det är liksom ingen som ifrågasätter att man börjar med longering och att man inte får rida själv på ganska länge.

Här klagar ju eleverna på två teorilektioner per termin... :o

Nej så har de väl hållit på med i alla tider... Och jag tror att de ponnybarnsmammor som här kan vara kritiska mot stackars snälla ridlärare skulle bli förvånade över den respons deras invändningar skulle få hos en tysk ridlärare... :devil:

Svenskana var inte intresserade men det hade jag inte väntat mig heller :D
Det tycker jag är konstigt egentligen, eftersom det är flertalet tränare som undervisar ryttarna även i den egna träningen. Det har ju också kommit flertalet böcker som tar upp detta. Det ligger i tiden tycker jag. En positiv utveckling.

Det tycker jag är konstigt egentligen, eftersom det är flertalet tränare som undervisar ryttarna även i den egna träningen. Det har ju också kommit flertalet böcker som tar upp detta. Det ligger i tiden tycker jag. En positiv utveckling.

Dom har redan bra kontakter som jobbar med det vad jag förstått. :)

Strömsholm har ju tex haft EM där han är ju världsledande oh har hjälpt Heikke Kemmer till sina framgångar

Liknande trådar

F
Dressyr Ibland dyker det här och på andra forum upp diskussioner om olika ridsystem dvs system för att träna hästar. (Alternativ som leder till...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
24 444
Senast: flashlight
·
J
Ridning Red lektion för 1:a gången häromdagen, på 1-2 år. Kände att det kunde vara dags, iom att det var så länge sedan... Hmm, ja vad ska man...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 618
Senast: axel
·
Träning Har lämnat bort min häst för inridning,han har varit där i 2 veckor,var tänkt från början 2 månader,men eftersom det gått så bra,och han...
Svar
5
· Visningar
1 066
Senast: anni0301
·
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
9 995
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka