Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Tänkte att det kunde vara intressant att inventera utbudet av litteratur. Marknaden svämmar inte direkt över av böcker om distansritt...
Svar
7
· Visningar
1 656
Islandshäst Jag skriver här eftersom min ponny är fyrgångare så tror jag ni har mer erfarenhet än på "hästhantering". Idag började träningen för...
Svar
16
· Visningar
2 737
Senast: Seabaz
·
Körning Har en loksele hemma, och undrar lite vilken sorts häst den kan passa. Svanskappan är ca 80cm Främre gjord är ca 110cm Lokan är ca...
Svar
3
· Visningar
1 010
Senast: _L_
·
Trav Hittade ett bra lopp för en av min travare, men såg att det endast var 4 anmälda, så jag anmälde en till för att inte riskera att det...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: Cambrie
·
A
Körning Någon här som vet något om Cavalettirockarden till shetlandsponny? Funderar på att köpa en men vore kul med lite utlåtanden från er som...
Svar
0
· Visningar
2 461
Senast: ammari
·
Trav Efter några år på annat håll har jag på senare tid blivit lite sugen på att börja arbeta i travstall igen, och har i sådana fall siktet...
Svar
2
· Visningar
1 249
Senast: Cambrie
·
Körning Nu är ju tävlingssäsongen igång (äntligen:banana:)! Några har redan varit ute på en eller ett par tävlingar och för andra blir det...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
10 611
Senast: agtatoon
·
A
Tävling Har inte sett en enda diskussion i ämnet. Det måste väl vara många åsikter? I alla fall om att en stor häst måste vara över 149 cm...
Svar
13
· Visningar
1 892
Dressyr Vad jag förstått det som vill dressyrryttare ha väldigt mycket stöd av sina stövlar, att de ska vara ganska "stela" eller hur man ska...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 124
Senast: iiiiina
·
L
Trav Sätt nu ut bilder på era travhästar/ponnyer för Jag e så himla nyfiken på hur dom ser ut :D Sen började den andra tråden bli så full så...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 906
Senast: satanic
·
Hoppning Hej Vad betyder det om det står hästens namn och sen CR efter på starlistan? Om det står i proppen att det är A:0/A:0 Tex...
Svar
3
· Visningar
1 263
Senast: jay
·
S
Dressyr Min häst har varit ett renoveringsobjekt senaste kvartalet. Från vila, tömkörning, ny sadel, ET, tandkoll (och munvila), massage till en...
Svar
17
· Visningar
2 250
Senast: iiiiina
·
I
Islandshäst Snart ska jag tävla för första gången, men har några frågor. Får man tävla i dessa skor ...
Svar
3
· Visningar
1 088
Senast: Blossi
·
Hoppning Äger en supertrevlig häst, sto 11 år som tävlat upp till 130 med placeringar. Köpte henne som läromästare och hon har aldrig varit den...
Svar
9
· Visningar
3 481
Senast: Undret
·
Western SQHAs Nationals på Grevagården 5-8 augusti! http://www.sqha.com Vem ska dit? Titta eller tävla? :bump: Själv ska jag dit med mtt 2...
2
Svar
26
· Visningar
3 144
Senast: CindyLou
·
Körning Hur är det egentligen när det gäller presentationspoäng: måste man ha vagnslyktor och ha hatt tex? Kan man inte vara lite mer "ofin" med...
Svar
14
· Visningar
1 706
Senast: Emmah.S
·
A
Western Hej allihopa! Jag ska köpa en häst och letar därför efter en sadel. Jag har tittat lite på hööks westernsadlar av märket Quarter...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: BeatriceSecret
·
Trav Hejsan Travfolket! Jag är en 17 årig tjej ( snart 18) som har alltid ridit halvblod m.m. (och gör fortfarande) Men har börjat bli...
Svar
4
· Visningar
1 564
Senast: linn_westy
·
T
Western Det är dags att anmäla sig till tävling, det blir min första tävling för året och jag funderar på att testa några nya grenar. Men jag...
Svar
13
· Visningar
1 469
Senast: Fozzie
·
Trav Någon som har nåt bra tips hur jag ska få mitt varmblod (3åring) att vilja följa med klungan när dom ökar, även bli lite piggare. Han är...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: selda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka