Dressyrstövlar

Sv: Dressyrstövlar

Med hoppstövlar menar ni? Typ tretorn? Det är dom fulaste jag vet! Fattar inte att folk betalar pengar för dom. :o

Jag har ett par äldre Soubirac som jag hoppar i. Helt vanliga lädestövlar men mjukare än dressyrstövlar, men inte så mjuka så man kan rulla ihop dom.

Tycker att det är snyggare med dressyrstövlar på en dressyrbana, tycker inte om tex stövlar med snörning eller tretorn stövlarna. chaps får man ju bara tävla lokalt med också.

Jag har precis samma problem! Efter år av innebandyspelande mår inte ledbanden så bra längre.
Skulle gärna köpa ett par hårda dressyrstövlar, kanske skänkeln kan leva mitt liv, och inte ett annat. :angel:

Ni har inte tips om ridstövlar - bruna, hårda och inte kosta multum. (under 5' helst)

Königs, Cavallo och Petrie har alla olika allround och dressyr modeller vilka går att få i brunt läder så besök/ring olika affärer och hör.
Personligen tror jag att Königs är hårdast av dem tre.

under 5000 så finns tex petrie olympic, dragkedja fram och finns i brunt och cognac utan pristillägg. 350 euro kostar dom.

Vet inte var Centaur hittat dem, men de finns ännu billigare i England.
Fick prisuppgift på runt 3200 svenska för ett par veckor sedan.

Googla på Petrie Long boots.

Jag rider jämt i mina stallskor:o
Har ägt ett par stövlar i mitt liv och använde dom då... Men sen har jag gått tillbaka till mina kära skor:angel:
Jag är överrörlig och har en del problem med lederna...Men tycker att jag ska klara av att ha en stadig skänkel utan stövlar. Och det har jag efter några år...
Är dock sugen på ett par stövlar då alla säger att det är så skönt och bra (dom jag ägde var väldigt mycket förstora i skaftet så det blev kanske inte önskad efferkt?)
men tvivlar på att jag skulle använda dom till vanlig vardagsridning:cool:

För tillfället rider jag i ett par ytterst gamla (men ack så slitstarka) ridstövlar sedan blixtlåset på mina har gått sönder. Jag har hittills haft ett antal par ifrån Börjes och Hööks som har fungerat kanonbra, men nu är det dags att ta och skaffa sig ett par riktiga.

Är på jakt efter ett par ljus/mellanbruna som gärna får kosta mindre än 7,000:- det är priset på dom jag har hittat än så länge..
Har väldigt lätt för att hitta skor och stövlar som passar, så att beställa från internet har aldrig varit något problem för mig.
Någon som vet bra sidor för ridstövlar utav lite bättre kvalité? england/tyskland/sverige fungerar.
Kan givetvis tänka mig svarta även om bruna är prio ett.

Königs Grandgester
:love:

Vill veta mer om grandgester! Bilder, hur är dom?
Jämförelser med andra stövlar?

Har ett par cavallo piaffe plus men vill ha något liknande dock i typ rödbrun färg. Är inne på Königs grandgester nu, men sen läste jag att det var både hopp & dressyrstövel? är den mjuk eller är den som en dressyrstövel? Annars kanske jag ska ta Sir ändå, men det blir ju lite dyrare det...

Grandgester är endast något mjukare än SIR.
Perfekt som träningstövel.
Jag har ett par Grandgester i färgen bourdaux till träning och SIR svarta till tävling.
SIR har snäppet finare läder.

Königs Grandgester (inköpta 2010)
30984577.jpg

Königs SIR (inköpta 2004)
15789319.jpg

Tack så mycket! Ja det verkar som om grandgester är de optimala träningsstövlarna :)
Har du någon extra cm dressyrbåge på dina eller är det standard? :)

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 419
Senast: hhere
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 324
Senast: Lady_S
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 477
Senast: valy
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 171

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar