Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Körning Hur motionerar ni era körhästar som ni inte rider då .
Svar
15
· Visningar
2 295
Senast: Svanhild
·
Fälttävlan Har införskaffat ett sådan här träns och hästen älskar det. Får jag använda det i dressyr momentet?
2
Svar
34
· Visningar
7 831
Senast: sita
·
Hoppning Hej! Jag har nu börjat tävla en ponny på LB nivå. (1m) Men nu de två senaste gångerna har jag vägrat ut mig på kombinationen. Vi hoppar...
2
Svar
38
· Visningar
6 249
Senast: Poisonous
·
T
Tävling Jag har en D-ponny som jag "rider sista året på" Men har funderat på att mäta upp henne till stor häst, men vet inte vart jag ska vända...
Svar
3
· Visningar
1 437
Senast: Ponylove
·
Distans Jag har ett cobsto som håller ponnymått. Jag som vuxen är sugen på en kortare distanstävling med henne till våren/sommaren. MEN vill...
Svar
2
· Visningar
1 122
Senast: mahlmt
·
Trav Hur ofta och hur länge i taget tycker ni det är okej att låta hästarna dra lite tyngre, i snö? Ska försöka utnyttja snön lite i år och...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: Blackberry
·
  • Låst
Dressyr Sadeltråden har blivit väldigt lång och responsen där är dålig. Jag har ett väldigt jobbigt sadelproblem, har provat ett helt gäng...
Svar
18
· Visningar
4 079
Senast: break_a_leg
·
E
Islandshäst Ska få rida en islandsäst nu i veckan och vill gärna komma lite förberedd. Vilka hjälper använder man för tölt respektive pass? Tölt...
Svar
7
· Visningar
4 632
Senast: wizo
·
M
Körning Hej allihopa! Nu tar jag upp ett gammalt ämne i en ny tråd. Har läst igenom samtliga trådar om ämnet, men är intresserad av lite nya...
Svar
5
· Visningar
2 989
Senast: kolblakkur
·
Tävling Jag har försökt tolka TR men kan inte hitta att det står någonting om min fråga. Jag är över 18, har en försäljningsponny hos mig som...
Svar
1
· Visningar
1 529
Senast: Lady_S
·
Trav Vad skulle ni betäcka me om ni fick välja vad ni ville utan att tänka på priset?
2
Svar
31
· Visningar
3 469
Senast: Lazio
·
Western Gott nytt ar, alskade, hatade Westernbuke med sitt underbara folk! Ma ni alla ha en underbar kvall och ett kalasbra kommande ar -...
Svar
3
· Visningar
1 230
Senast: malinsnoops
·
M
Övr. Grenar När jag var 18-22 år jobbade jag en hel del hos galopptränare både i Sverige och på Irland. Sedan flyttade jag till norra Sverige och...
Svar
5
· Visningar
1 270
Senast: Sonic76
·
L
Trav Vet inte om denna hellre ska ligga på Avelsgnägg, men moderator får väl flytta den isåfall! Ni som har avkommor efter Aaby Pil, lägg...
Svar
6
· Visningar
2 931
Senast: filifjoonkan
·
L
Övr. Grenar Någon här på forumet som vet hur läget är med Sveriges bästa jockey Fredrik Johansson. Han gjorde comeback tidigare i år efter skada...
Svar
4
· Visningar
1 560
Senast: Sonic76
·
Western Jag ska köpa en ny sadelgjord till min dam, då den jag har är typ 5" för lång... :angel: Men det finns ju en hel uppsjö av dom!! Nu...
2
Svar
24
· Visningar
3 951
I
Distans Hejsan! Jag bor 5 mil från Uppsala och är sugen att rida prova på ritt,tror att det skulle vara en runt Uppsala den 26/3?Vad behövs?Hur...
Svar
12
· Visningar
1 580
Senast: Jennie83
·
Körning Har nu skaffat en shettis till min 3½ åriga dotter, och jag tänkte hjälpa till att motionera honom genom att köra honom:) Har tidigare i...
Svar
2
· Visningar
1 419
Senast: Bubbaz
·
Hoppning Någon här som hoppar med små hästar? Hur går det med avstånd och i konkurrens med andra större hästar? Hur höga är era hästar i så fall?
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 705
Senast: Ignalina
·
Övr. Grenar Hingstkatalogen för 2011 finns iaf för nedladdning. Den är daterad 3:e januari 2011, har de en annan tideräkning än oss vanliga...
2
Svar
25
· Visningar
4 488
Senast: RebeccaJoli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna