Sadelgjord - vilken?!

Sv: Sadelgjord - vilken?!

ps - den jag kollade på är från doeber...

*KL*

Satt precis och skulle beställa en i mohair.. Men så fanns en smal ("rak") och en som blir bredare under magen. Vad blir skillnaden för hästen, och vad är "bäst"? (ja, allt är ju upp till var och en, men åsikter! :))

...och ska man satsa på en som är förstärkt i läder vid spännet (under magen) eller är det "onödigt"? :confused:

Naturliga brukar vara bättre för hästen men mer jobb för ryttaren att hålla ren. På Rocking B saddlery (Per & johanna Larsson) finns det ett par varianter om jag inte minns fel. // Ulf

Liknande trådar

Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 054
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 556
Senast: Anonymisten
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 029
Senast: Mia_R
·
Ridning Ska försöka att inte bli för långrandig nu. Har ridit mer eller mindre aktivt sedan jag var 11 år gammal och är idag i trettioårsåldern...
Svar
7
· Visningar
2 012
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka