Micklem multibridle

Sv: Micklem multibridle

Man får alltså tävla på dressyrtävlingar med pullargrimma numera? Eller gällde det bara fälttävlansdressyr?

Fö. ser det här tränset mkt intressant ut. Synd att jag inte har nån häst att praktisera på :o

Senast ändrad:

Man får ha pullarnosgrimma i vanlig dressyr numera (from 2011) Micklem - nosgrimman är som sagt godkänd även den (utan clips) i dressyr och fälttävlan, dock ej i hoppningens TR...

Vilken bild är pullargrimman :confused:
Vet inte om det är jag som ser dåligt, men hittar ingen pullar bland bilderna på s14 :o

Hmm, tycker meste det liknar en vanlig aachen med snokrem och lite tunnare nosgrimma, men det skulle kanske kunna vara en rund platta där på nosen :angel:

Man får ha pullarnosgrimma i vanlig dressyr numera (from 2011) Micklem - nosgrimman är som sagt godkänd även den (utan clips) i dressyr och fälttävlan, dock ej i hoppningens TR...

Men betslingen är väl fri i hoppning på stor häst? Så länge den inte skadar hästen alltså.

Du får rida med Micklemnosgrimman i hoppning tom med clipsen :D

Härligt att det händer positiva ändringar i TR. Håller med om att det borde vara tillåtet med rakt bett i dressyren oxå.

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
309
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Denna övning syftar till att stärka upp hästens yttre bakben så den enklare får med sig sin yttersida. Anne Persson, B-tränaren i...
Svar
0
· Visningar
251
Senast: Gunnar
·
Utrustning Ska införskaffa mig ett flugridtäcke eftersom hästen blir helt stissig av alla insekter som är runt om. Men vilket är det bästa? Han är...
Svar
2
· Visningar
378
Senast: Alexandra_W
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
529
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka