Små hopphästar

Sv: Små hopphästar

Va roligt det är att läsa om små hästar som klarar sig relativt bra i de större klasserna! Har själv en irländare, 154 o hoppar hus. Henne brukar jag snarare få ta tillbaka på de relaterade avstånden.. Men de ska bli kul o se va hon går för år 2011. Blev vinst i sista tävlingen, känns lovande.

Ett minus är ju att man känner sig så ut tittad när man åker på tävlingar! Känner ni likadant?

Har en kompis som har en islandshäst på 138cm som kan gå på stor-hästavstånd i komb. Då ligger hindren på runt 80 -90cm. Hon har fått arbeta med att få kvalité i galoppen och den är stor galopperad.

Tänk på alla fördelar med att ha en liten häst.

Har ett litet hbl sto på ca 158 som har hoppat 140 med förra ägaren, även mitt lilla arabsto (140) har varit en duktig hoppare, som högst hoppade vi 120- 125 banor. tror hon hade kunnat gå långt om det inte var för mitt ointresse...

Men båda är hästar med stor vilja, vill de hoppa så hoppar de :) Ponnyn har en bra gallopp och hblets gallop har behövt jobbas med...

Liknande trådar

Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 577
Senast: co-SMAD4
·
Hästmänniskan hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
2
Svar
21
· Visningar
1 703
Senast: ameo
·
Körning Hej, har en undran hur ni gör när ni tömkör eller kör häst o vagn när ett fordon närmar sig, antingen framifrån eller bakifrån. Stannar...
Svar
11
· Visningar
583
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 922
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar