Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag letade, men kan inte hitta någonting om Zaffran. Är du säker på att det stavas så?
Strong Gale var en av leading sires under 90-talet inom HN-aveln, så där har du lite att brås på. Vad heter ditt sto?
Nu har jag googlat lite och jag fattar inte hur jag har missat denna hingsten tidigare! *chockad*
Han ledde under flera år leading sires för NH, alltså hoppning. Tyvärr avlivade de honom akut då han bröt benet när han betäckte ett sto. Han stod hos Alfred Buller på Nordirland i många år, men ägdes av Shejk Mohammad. Tyvärr har Buller's stuteri Scarvagh House Stud lagts ner, så deras hemsida är borta. Alfred har tävlat internationellt i fälttävlan för Irland, bland annat OS i Atlanta, och är relativt känd. Honom visste jag vem han var.
Enligt de intervjuer med Alfred som går att läsa i bland annat "The Racing Post" och "Irish Field" så var Zaffaran en harmonisk och trevlig individ och en riktigt god vän. Det verkade ju inte vara fel på temperamentet i alla fall.
Han dog 2001. Då bodde jag på Irland dock. Jag borde verkligen ha känt till denna hingsten. Jag får skämmas.
Svenska galopphingstar har jag väldigt dålig koll på dock så där hoppas jag att du får svar från någon mer insatt.