Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Dressyr Ska debutera en LA i dressyr i nästa vecka :banana: Ska bli jättekul ;) Något speciellt jag ska tänka på ev. "svårigheter"...
Svar
13
· Visningar
2 229
S
Dressyr Jag undrar hur mycket man ska lära en 8-åring i taget då hon ska lära sig ett dressyrprogram. Hon ska rida L:C 1 2003, nästa år. Hon...
Svar
8
· Visningar
1 432
Senast: Vilya
·
G
Dressyr 95% av alla ryttarna rider så gräsligt att de överhuvudtaget inte borde vara ute på tävlingsbanan. Vorde det inte en bra idé att kunna...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
16 492
Senast: apocalypsen
·
J
Dressyr Min häst är väldigt "rapp" i steget. Med det menar jag att han har en snabb takt, "ponnytakt" och är väldigt markbunden med bak, dock...
Svar
11
· Visningar
3 154
Senast: Shaklima
·
Dressyr Hur utför man den korrekta hjälpen vid ryggning? Någon har kanske till coh med en bild... :)
2
Svar
23
· Visningar
2 437
Senast: summer san
·
Dressyr Har precis köpt sadel till min stora häst. De blev en Bates Isabelle, Som är framställd av Bates Australien i sammarbete med Isabelle...
Svar
13
· Visningar
1 353
Senast: Centaur
·
Dressyr Ska tävla på Lördag för första gången på min unghäst i dressyr. Det är en L.c1 klubbtävling!! Tänkte då på en sak!! Får man rida lätt i...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: Ida_79
·
H
Dressyr Hej , jag ska lära <--denna gosse sidförande skänkel i höst han kan mkt inom hopp.. men dressyren är han helt outbildad .. suck! han kan...
Svar
19
· Visningar
1 553
Senast: Magdalena
·
W
Dressyr Om man ska anordna en lätt tävling kanske typ LC:2 o LB:1 klasser för skoj vad är kraven på domaren då? Och hur hittar man en? Eller det...
Svar
7
· Visningar
855
Senast: Immer
·
J
Dressyr Hejsan. Sitter här och tittar på stallbacken efter program till ponnykur men hittar inget. Antar att det bara finns i programboken...
Svar
4
· Visningar
1 351
Senast: juli
·
Dressyr ja behöver verkligen hjälp...min häst kan inte backla..eller typ 1-3steg ibland...har ni någe knep för att lära hästen att backa...
Svar
8
· Visningar
836
Senast: Lena_B
·
T
Dressyr Hur ska jag bära mig åt för att kunna rida i förvänd galopp utan att hästen byter? :confused: Han gör kanonfina galoppombyten, men jag...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: Lena_B
·
T
Dressyr .. övningar som gör hästen känsligare för hjälperna? :bow:
Svar
2
· Visningar
855
Senast: **Lina**
·
Dressyr Är det någon som kan visa tydliga bilder på öppna och sluta..? vill se en noga skillnad på dom så jag ser att min häst gör rätt...
Svar
11
· Visningar
1 481
Senast: Magdalena
·
H
Dressyr Jag har en dotter som idag red dressyrprogrammet Lätt C1. Det var andra gången för henne. Jag har följt henne med ridningen i ett par år...
Svar
17
· Visningar
1 687
Senast: malinsky
·
Dressyr Jag skulle vilja ha tips och ider och roliga och stimulerande övningar. Ponnyn i frågan är inte snäl mot henne när hon ska rida honom i...
Svar
16
· Visningar
1 613
Senast: diddl
·
J
Dressyr Här kommer lite bilder på min älskade foderhäst. 6 årig vallack som inte har haft det lätt i livet. Beter sig som en bebis. Har haft han...
Svar
12
· Visningar
1 315
Senast: Lollan
·
S
Dressyr Ska snart tävla och håller på att lära mig programmen, men vad är det egentligen som händer på bild 9...
Svar
5
· Visningar
816
Senast: Ylva
·
J
Dressyr hej! Jag har lite funderingar. Vad får en dressyrdomare dömma på egentligen?lr skriva kommentarer om? Min mammas häst är av den mkt...
2
Svar
22
· Visningar
2 536
Senast: jezzie-
·
L
Dressyr Hejsan!! Jag funderar på att slå till och köpa mig en häst... Eftersom jag är dressyrintresserad men inte särskillt kunnig i grenen...
Svar
19
· Visningar
1 698
Senast: TeamTop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka