Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Vad gör man om hästen blir helt glalen när man rider markarbet/Cavaleti/Små hinder högt 50cm.... Hon bara springer som en galning...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: nipa
·
M
Hoppning Är det någon här som har hoppat med en frieser häst? Jag har en nu 3årig hingst som jag försökte löshoppa på låga hinder i somras men...
Svar
2
· Visningar
6 781
H
Hoppning jag rider ett halvblod/fullblods sto sedan någon månad tillbaka. men vi har ett litet problem.. När vi hoppar, och hindererna blir lite...
Svar
10
· Visningar
1 206
Senast: Pansi
·
F
Hoppning Hej! Är det någon som har förslag på en mycket enkel bana för banhoppning på lägsta möjliga nivå. Barnen i klubben vill hålla...
Svar
1
· Visningar
994
Senast: ancan
·
R
Hoppning Hej =) Det är så att jag precis fått min nya polle, han är 7 år, och jag undrar får man starta unghäst klass då ? några säger at det...
Svar
9
· Visningar
1 131
Senast: starcraft
·
Z
Hoppning Han har löshoppat en gång i månaden sedan oktober. 5 ggr hittills. Allt går kanonbra. Borde jag lägga det åt sidan medans han tycker...
Svar
6
· Visningar
904
Senast: Xeline
·
A
Hoppning Nu är det så, att jag har en lite kille som jag tar hand om nu. Han är en Palomino född -94 och riktigt fint utbildad. Han är så...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: Aeternum
·
Hoppning Hur kvala man in sig till SM på B-ponny. Vilken klass. Vad kan man läsa om det.
Svar
6
· Visningar
799
Senast: diddl
·
M
Hoppning Efterlyser lite tips då jag ska hoppa ordentligt med hästen för första gången (en 4-åring). Vi har skuttat över små kryss och...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: tant agda
·
Hoppning Vad tyckte ni? Jag tyckte nog det var lite ojuste att lägga mållinjen som de hade gjort. Är det någon som vet vad Lucie har för...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 578
Senast: kopparberg
·
Z
Hoppning I senaste numret av Ridsport står det bland ponnyannonserna om en ponny: "Har hoppat 190 cm". Ponnyn är enligt annonsen 145 cm. Är detta...
2
Svar
36
· Visningar
3 642
Senast: ostbiten
·
Hoppning Hur gör man när man ska löshoppa? Träns, grimma med longeringslina? Hur får man shettisen att hoppa utan att jag gör det? Någon bra bok?
Svar
5
· Visningar
887
Hoppning Hejhej! Min häst är väldigt dum när jag tränar hoppning inomhus. Hon har gått tränat 120 innan, men när vi tränar typ 80 inne i ridhus...
Svar
17
· Visningar
1 113
Senast: Aeternum
·
J
Hoppning hej, ska hoppa lite imorn, tänkte prova studs för första gången med den hästen!, de e en fjording 140 cm, men jag undrar om te tex e två...
Svar
7
· Visningar
715
·
Hoppning jag hade tänkt hoppa studs med min c-ponny och jag undrar vad det ska vara för avstånd mellan hindrena? om de är 50 cm högt? och när det...
Svar
4
· Visningar
2 060
·
Hoppning Har en häst som har en ganska stor och långsam galopp. Hon klarar alltså inte att trampa om när avståndet blir lite fel. Hon är för...
Svar
7
· Visningar
1 152
Senast: Alice_gumman
·
Hoppning Vad ska man göra om hästen "skenar" mot hindret? Tar över kontrollen helt!? :confused:
Svar
8
· Visningar
1 100
Senast: Catinca
·
T
Hoppning Var med sonen på tävling (lokal LC), och tyckte att det var VÄL långt mellan bak- och frambom på oxrarna. Banbyggaren hävdade att...
Svar
7
· Visningar
1 223
Senast: tuttiboo
·
Hoppning En ridtjej hade fått problem med sin ridhäst. Hästen ville inte hoppa längre. Jag sa åt tjejen att låta en veterinär kolla upp hästen...
Svar
13
· Visningar
1 955
Senast: tant agda
·
Hoppning Hej! Vad menas med A:O på en tävling, om det står tex: KLass 2: 80cm A:O?? Snälla förklara.,....
Svar
6
· Visningar
2 715
Senast: mycket_irriterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka