Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Är det någon som mhar tips på hur man sitter kvar och slipper lätta i stigbyglarna över hindret. Låter kanske fånigt, men jag har tävlat...
2
Svar
24
· Visningar
2 129
Senast: Etoile
·
P
Hoppning Om man tex skulle kopa en hast som med sista agaren tavlat 140cm, och sjalv borja på L:A, ar det tillåtet?
Svar
2
· Visningar
681
Senast: Asterix
·
S
Hoppning Tänkte ta hjälp av bommar för att träna en aningen svårtravande häst. Vilket avstånd ska man ha mellan bommarna? Jag gissar att...
Svar
4
· Visningar
942
Senast: starcraft
·
B
Hoppning Vad är Zürichhoppning...är för lat för att hämta TR...någon som vet? :)
Svar
4
· Visningar
1 586
Senast: tant agda
·
C
Hoppning hur ofta hoppar och tävlar ni era hästar?
Svar
16
· Visningar
1 405
Senast: Jochanda
·
C
Hoppning Jag har en d-ponny som jag köpte från ridskolan där jag rider för 7 månader sedan. När jag hoppar med honom så bara springer han...
2
Svar
20
· Visningar
1 784
Senast: CoNjAk
·
M
Hoppning hejsan! jag rider ett 5årigt fullblod (född 2000) och vi började att hoppa i somras . Från början var han lite "seg" som unghästar...
Svar
1
· Visningar
687
Senast: vissen
·
Hoppning Min häst är inte löshoppad innan och eftersom både jag och han har dåligt "öga" så tänkte jag träna lite med honom. (Jag givetvis...
Svar
1
· Visningar
846
C
Hoppning Lägg gärna in en bild på en häst som blir löshoppad och har bra teknik och berätta vad det är som gör att hästen är bra.. Här är två...
Svar
14
· Visningar
1 707
Senast: esa
·
Y
Hoppning Är det någon som har ett bra tips på hur man kan komma ihåg banan? Är orolig för att jag ska glömma bort alla vägar när man väl kommer...
Svar
17
· Visningar
4 256
A
Hoppning Jag har fått hem en väldigt fin ponny som är jätte duktig på att hoppa (avlad hopphäst), och min tränare säger att jag inte får rida så...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 544
Senast: fullblodstjej
·
D
Hoppning Hej Vid vilket poäng är man uppklassad ur Lätt C? På en sida står det vid 10 poäng och på en annan vid 20 poäng men vad är rätt? Hjälp...
Svar
11
· Visningar
1 166
Senast: Don_93
·
Hoppning Vad är det som gjort att ni tyckte att det var roligt att tävla och träna? Vad är det bästa en förälder kan göra för att barnet ska...
Svar
4
· Visningar
933
Senast: fullblodstjej
·
Hoppning Får det finnas ett tryck på kragen?? ...Det står kraft
Svar
3
· Visningar
831
Senast: Notorius
·
T
Hoppning Någon mer som hoppar islandshäst?? vissa säger att det kan förstöra tölten men det är MÅNGA som töltar.. men jag fortsätter.. vad tycker...
Svar
7
· Visningar
1 277
Senast: Bebiijs_
·
Hoppning Tina Lund och hennes häst är bara så otroligt härliga tycker jag. Hennes två omhoppningar när hon vunnit är ju helt underbara. Hennes...
Svar
5
· Visningar
878
·
Hoppning Hoppar ni lägre klasser än normalt de första tävlingarna? Eller kör ni på som vanligt?
Svar
19
· Visningar
1 368
·
Hoppning :) Om tävlingen börjar 9 .måste jag vara där till 8 då??Det är ingen veterinär bes. Och jag startar så jag behöver inte rida fram innan...
2
Svar
21
· Visningar
1 445
J
Hoppning Hur gammal måste man vara för att få tävla en 4-åring? ja vet att man inte ska tävla så unga hästar men undra bara, vet att det fins en...
Svar
12
· Visningar
2 119
Senast: tant agda
·
Hoppning Hur lång tid räknar man med att varje ekipage rider sin runda ? självklart blir det ju längre om man räknar med om hoppning! Men på ett...
Svar
12
· Visningar
950
Senast: zilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka