Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Hoppning Ja nu är det såhär att jag rider och tävlar en av ridskolans hästar,i hoppning, har ridit han sen i somras och har alltså inte tävlat...
Svar
8
· Visningar
847
Senast: hoppar&studsar
·
S
Hoppning Nu när det ligger snö på volten (inte värsta djupsnön) så tycker jag att det är ok att hoppa lite så länge det inte är halt under snön...
2
Svar
22
· Visningar
2 234
Senast: Ziemona
·
N
Hoppning Hej jag är en 15 årig tjej som rider en FD travare ( Varmblod).. Jo det är så här att vi ska hoppa på sönda 30 CM bara för att han inte...
Svar
4
· Visningar
728
Senast: Nissen_89
·
H
Hoppning Snälla hjälp mig!!! jag behöver hjälp! Vad betyder bed A:1a/A??? Det står inte med under den uppnålade bedömningsnålen :( snälla… :bow:
Svar
5
· Visningar
6 405
Senast: hoppar&studsar
·
P
Hoppning Hej Jag söker tips på att träna upp min häst så att han inte hamnar i korsgalopp vid VARJE sväng. Antar att det är hans bakdel som inte...
Svar
9
· Visningar
1 417
Senast: Polymnia
·
H
Hoppning Jag känner mig väldigt frustrerad när det gäller min hoppning. Min häst och jag var nybörjare i hoppning när vi tillsammans började med...
Svar
3
· Visningar
1 382
Senast: hästig
·
P
Hoppning det är så att jag har en 6-årig häst som jag gärna skulle vilja starta i "riktiga" tävlings klasser (alltså med omhoppning)! jag vet ju...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: starcraft
·
S
Hoppning Kan ngn en bra övning! Min häst har en förmåga att hoppa av stort över hinder. Jag kan känna i anridningen att jag har ett bra avstånd...
Svar
6
· Visningar
793
Senast: Polymnia
·
Hoppning Det är kaos i mitt huvud så jag skriver lite här så får jag se om någon här har någon smart lösning… Bakgrund: Jag är 18 år nu, ända...
Svar
1
· Visningar
1 404
Senast: Cyllene
·
M
Hoppning hej jeg her en häst som hoppar jätte bra.. men jag har ett problem , när jag kommer in på tävlingsbanan blir hon spänd som en fjäder och...
Svar
4
· Visningar
830
Senast: hästig
·
R
Hoppning i hoppning?? Vilka klasser blir det då som max?
Svar
8
· Visningar
1 554
Senast: megasus
·
F
Hoppning Går det att tävla med en häst som inte är svensk regad? Om jag fixar vacc om den inte har det måste jag svensk rega hästen innan den...
Svar
14
· Visningar
1 585
Senast: favoritponny
·
S
Hoppning Vad tycker ni om att en shettis ska vara med på klubbhoppning och då hoppa på 30cm clear round.
Svar
10
· Visningar
1 226
Senast: md5krist
·
Y
Hoppning Jag ska vara med i min första tävling nu. Klassen heter A:0/A:0/A (två faser). Kan någon förklara för mig vad det betyder? Tack på förhand!
Svar
1
· Visningar
2 141
Senast: ia_
·
B
Hoppning hej jag tänkte löshoppa min fjordis kille imorrn för att se hur bra och hur högt han kan hoppa i nuläget. Nu till frågan vilket avstånd...
Svar
7
· Visningar
1 037
Senast: Zlatan
·
H
Hoppning undefinedLäste artikeln idag i ridsport och undrar varför man har tyngder i benskydden? Lyfter dem bättre på benen eller? :confused...
Svar
7
· Visningar
985
Senast: pixiegnomen
·
S
Hoppning Är For Pleasure (stavas?) ett bra exempel på en högställd hopp hingst?
Svar
2
· Visningar
709
Senast: störd_nörd
·
Hoppning Om man har kommit så långt att man har kommit fram till tävlingsplaten och att det "händer" nått med ryttaren ,,,Får man göra ryttar...
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: Ylva
·
Hoppning Kan man tävla sin ponny bland stora hästar när man fyllt 18? Har hört att man kan det men har aldrig sett nån som gör det... :confused:
Svar
14
· Visningar
1 063
Senast: urbina
·
K
Hoppning Vad heter det portugisiska ekipaget som vägrade ut sig i lördagens tävling som visades på svt? Otroligt vacker hingst, men jag kommer...
Svar
4
· Visningar
897
Senast: kickapoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka