Lokal hopptävling

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare zilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 037

zilla

Trådstartare
Om man har kommit så långt att man har kommit fram till tävlingsplaten och att det "händer" nått med ryttaren ,,,Får man göra ryttar byte då .??

Sv: Lokal hopptävling

Om inte avanmälningstiden (tidigare startanmälningstiden) gått ut får du göra ryttarbyte - säg till i sekretariatet, har avanmälningstiden gått ut så kan man få göra ryttarbyte om man pratar med överdomaren, det är överdomaren som bestämmer då om det går bra eller ej.

Du menar om ryttaren fegar ur efter att gått banan :rofl: ;)

:p Det har hänt mig med en del gånger att man får lite bajs i byxan...Det är inte banan i sig utan jag gillar inte oxrar som är maxade.... :cool:

innan startanmälningstifen/avanmälningstiden gått ut har du rätt att göra ett ryttarbyte om hästen var anmäld i tid. Senare får inga byten göras. Dock kan överdomare/domare tillåta byte ändå om det finns särskild orsak, t.ex. att ryttaren ramlat av på framridningen och gjort illa sig. Att ryttaren inte gillar storleken på oxrarna duger nog inte som orsak.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 084
Senast: Skjøldur
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt... 2
Svar
39
· Visningar
1 369
Senast: Bison
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ligger vaken, alldeles för sent, med alldeles för mycket tankar som snurrar. Sådant där som jag tror att jag vill dela med mig av i...
Svar
15
· Visningar
2 638
Senast: Raderad medlem 147980
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
680

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka