Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Snälla travfolk, förklara för mig som är helt novis på detta. Vad betyder V3, V4, V5, V64, V65, V75 och V86? Vad är det för skillnad på...
Svar
6
· Visningar
34 303
Islandshäst Skulle vilja ha lite tips på övningar som förbättrar bärigheten :) Är det mest galoppfattningar som förbättrar eller har Ni några mer tips?
Svar
17
· Visningar
2 023
Senast: bellabus
·
Islandshäst Av olika skäl funderar jag på att klippa min valack nu och ha vintertäcke på honom resten av vintern. Har ingen erfarenhet av att...
Svar
15
· Visningar
8 061
Senast: tessinino
·
Islandshäst Skulle någon vilja förklara hur man rider firmakeppni? Vad ska man tänka på? Vad jag har förstått så visar man de gångarter man vill...
Svar
1
· Visningar
1 303
Senast: Hedinn
·
Western Hej! Tänkte vi kunde ha en tråd för våra unghästar som är födda 2008 :). Vad har ni för unghästar och vad har ni för planer för...
29 30 31
Svar
618
· Visningar
59 225
Senast: cahs
·
B
Trav Var i landet hittar man prisvärd inkörning för en unghäst som skall sikta på premie?
2 3
Svar
53
· Visningar
6 140
Senast: ghost
·
Körning Ja som rubriken antyder så har jag en häst som lätt får skav och som nu är lite pälslös där draglinorna ligger mot magen. Under de år...
Svar
15
· Visningar
1 858
Senast: Ingela_S
·
Islandshäst Hej! Behöver Hjälp med en islänning som fått i sig alldeles för lite under tiden hon gått med föl och fick proteinbrist. Nu är de...
Svar
14
· Visningar
3 655
Senast: Skjøldur
·
Trav Vad tycker ni om den innovationen?
Svar
8
· Visningar
1 615
Trav Nån som vet om världens bästa travhäst Moni Maker fått något föl i år? Hur många föl har hon fått totalt?
Svar
5
· Visningar
1 620
Senast: Ilona
·
Körning SvRFs Körkommitté har gjort en enkät som det är viktigt att så många kuskar som möjligt svarar på! Passa på att föra fram era åsikter om...
Svar
10
· Visningar
1 636
Senast: agtatoon
·
Körning ... men också lära kusken. :) Jag har kört en del när jag var yngre men nu har det helt enkelt tagit stopp. Jag och min häst har...
Svar
6
· Visningar
1 562
Senast: agtatoon
·
Dressyr Det känns som att det gått en våg de senaste tio åren, alla köper unghästar. Samtidigt som det är sällan man ser en frisk, fräsch och...
2 3
Svar
55
· Visningar
8 013
Senast: Bulldoozer
·
M
Trav Jag har fått möjligheten att uppfylla en dröm jag har haft så länge jag kan minnas nämligen att starta en egen hästverksamhet. Jag har...
Svar
12
· Visningar
1 657
Senast: evej00100
·
Islandshäst Vad är det för regler som gäller? Jag har tänkt visa mitt sto i vår och har inte ens varit med och sätt en avelsbedömning! Har helt...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
14 204
Senast: Miedo
·
Islandshäst Ni med erfarenhet av att rida in unghästar och utbilda för tävling, när ser ni vad hästen har för potential? Jag har en unghäst som i...
2
Svar
24
· Visningar
3 496
Senast: Sammet
·
A
Körning Hej! Jag har en stor shettis som jag skulle vilja skaffa sele och rockard till. Hon ska tycka mkt om att bli körd enligt förra ägaren...
Svar
5
· Visningar
1 962
Senast: kolblakkur
·
Trav Hur gör ni när ni kör eran häst för första gången? Inte unghäst utan en äldre som ni har köpt/lånat. Jag köpte en travare för ca 1...
Svar
8
· Visningar
1 497
Senast: Worlds
·
Islandshäst Vill önska Alla Underbara Islandshästbukefalister en god jul och ett gott nytt år!! :D Hoppas ni alla får en toppen jul å att tomten...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: Petronella
·
Svar
3
· Visningar
1 077
Senast: ghost
·