Ännu en tråd ang sele till mini ponny

Sv: Ännu en tråd ang sele till mini ponny

Har du ingen i din närhet som du kan få låna en sele av tillfälligt, bara så att du kan vara med på kursen? Vet inte var i landet du bor, men finns du i närheten av mig så är du välkommen att låna min sele..

Har du ingen i din närhet som du kan få låna en sele av tillfälligt, bara så att du kan vara med på kursen? Vet inte var i landet du bor, men finns du i närheten av mig så är du välkommen att låna min sele..

Har ju inte det. Är vääääldigt glest med kör-människor här. Om det inte är stora kallblod. Bor i södra småland så är en bra bit. Ska ringa ÅF å se om hon ev kan skicka i morgon, så skickar jag tillbaka i morgon, så hinner jag ev få den tills på tors, men är ju tveksamt. Å så irriterande!!!!!!!!!

Otroligt trist med krångel när man väntat så länge :(
Jag hade samma bekymmer när jag skulle köpa sele till min andra ponny, helt galet fel storlek blev det, trots att jag noga mätt honom och meddelat säljaren måtten. Två månader tog det innan jag till slut hade rätt storlek på sele hemma..

Vad har han i bröstomfång ? För storleken större tycker jag låter jätte stort 120-130 kan inte ens min "stora" mini ha. Har samma helvete med selar som du :p Hoppas att Drive Outs mini-startsele ska passa mina shettisar, blir nog och både underlägg och extra hål för lill-shettisen dock.

Vad har han i bröstomfång ? För storleken större tycker jag låter jätte stort 120-130 kan inte ens min "stora" mini ha. Har samma helvete med selar som du :p Hoppas att Drive Outs mini-startsele ska passa mina shettisar, blir nog och både underlägg och extra hål för lill-shettisen dock.

Ja du det blir ingen ny sele....

Tydligen så har man inte bytesrätt! Så JÄVLA förbannad:devil:. Står inget om att byte inte gäller, däremot att man inte kan få pengar tillbaka!!!!

Så står nu med en brösta och baksele som grabben inte kan ha. Någon intresserad?:cool:

Bättre bilder på selen. Vad mer är bröstan ska bytas?

resize-of-cimg0551_181098271.jpg

resize-of-cimg0552_181098379.jpg

resize-of-cimg0553_181098532.jpg

resize-of-cimg0554_181098604.jpg

Vilken butik köpte du från?

Ångerrätt och returrätt GÄLLER! Kolla på Konsumentverkets hemsida.

Jag skulle vilja se hur bröstan sitter när ponnyn drar. Det är det som är det viktiga :)

Vilken butik köpte du från?

Ångerrätt och returrätt GÄLLER! Kolla på Konsumentverkets hemsida.

CF hästshop. Så här står det:

Reklamation och ångerrätt
När du handlar från ett företag via nätet gäller distans- och hemförsäljningslagen och konsumentköplagen. Du kan läsa mer om dessa på www.konsumentverket.se.
Ångerrätt
Du har ångerrätt på din vara i 14 dagar från det att du mottagit varan, men du får själv stå för fraktkostnaderna. Ångerrätten gäller inte om varan är specialbeställd eller specialtillverkad för dig. Alla varor som returneras enligt ångerrätten skall returneras oskadade och oanvända i sin originalförpackning. Om du ångrar ditt köp innan du hämtat ut varan måste du ändå hämta ut den och därefter skicka en returförfrågan och returnera varan därefter.
Ingen ångerrätt på specialbeställda varor så som sadlar, vagnar och selen
Felleveranser

Markerade det kursiva. Där det inte står NÅGOT ang BYTE!!!

Jag skulle vilja se hur bröstan sitter när ponnyn drar. Det är det som är det viktiga :)

Jahopp;) Får vel ta å skruva ihop vagnen. Måste dock köra ut honom till "kör-nissen" för jag vill inte spänna för honom första gången, vet inte hur alla remmar ska sitta:D

Men vad menas med en specialbeställning? Det brukar vara tex brodyr och dylikt. Givetvis ska du få byta till en annan storlek!

Men inte kan väl den selen räknas som specialbeställd, den är väl en standardstorlek? Jag tolkar det där som att inskränkningen av ångerrätten endast gäller varor som är beställda enligt särskilda mått och därmed kan vara svår att sälja till ngn annan kund.

Stå på dig tycker jag..

Men inte kan väl den selen räknas som specialbeställd, den är väl en standardstorlek? Jag tolkar det där som att inskränkningen av ångerrätten endast gäller varor som är beställda enligt särskilda mått och därmed kan vara svår att sälja till ngn annan kund.

Stå på dig tycker jag..

Ja jag tycker samma som ni! Den är INTE specialbeställd då det är en standard storlek:/

Nää, sätt grimskaft i bröstan som du gjort och dra bakåt. Vill bara se den dras åt. Att se den hänga rakt upp och ner ger inte en helt sann bild. Är det så att den vid drag hamnar 4 cm längre bak så kan den funka :) Bakselen hade jag flyttat remmen på. Alltså den som ligger över rumpan. Lägg den remmen mellan de två öglorna på svanskappan.

Men jag tror fortfarande den är i minsta laget. Men det kan gå ;)

Nää, sätt grimskaft i bröstan som du gjort och dra bakåt. Vill bara se den dras åt. Att se den hänga rakt upp och ner ger inte en helt sann bild. Är det så att den vid drag hamnar 4 cm längre bak så kan den funka :) Bakselen hade jag flyttat remmen på. Alltså den som ligger över rumpan. Lägg den remmen mellan de två öglorna på svanskappan.

Men jag tror fortfarande den är i minsta laget. Men det kan gå ;)

Fast flyttar jag remmen lär den glida ner på rumpan:/

Kan se vad jag kan ordna i morgon!

Den passar bra runt om magen iaf

Såg det nu att svanskappan för kort... En svanskappa är ju billig ifall man vill byta ut den. Men bröstan kan fortfarande vara i minsta laget :(

Jag återkommer senare ikväll med bilder på Pfiff i storlek mini på min mini som var 80 cm :)

Såg det nu att svanskappan för kort... En svanskappa är ju billig ifall man vill byta ut den. Men bröstan kan fortfarande vara i minsta laget :(

Har hittat en brösta i strl mini för 300 kr så det kan ordnas om resten passar!
Svanskappan sitter inte hårt så den verkar passa.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Körning Hej! Har varit och kikat på en liten B-ponny att ha till lite lättare körning på hobbynivå. Ponnyn är körd sen tidigare, men med en...
Svar
1
· Visningar
1 235
Senast: Presto
·
Körning Hej! Jag har köpt mig en inkörd 2 åring (körd 1-2 ggr i veckan av förra ägaren för att underhålla körningen hos honom). Han är ganska...
Svar
13
· Visningar
2 713
Senast: AmyPond
·
Hästhantering Ja går det? När vi fick hem vår shettis för ganska exakt ett år sedan, hade han bara stått ett halvår (eller mer, är inte helt säker)...
Svar
12
· Visningar
2 333
Senast: Roheryn
·
R
Körning Hejsan! Jag skall ta upp körningen med min häst igen och helt enkelt börja om från början då hon ej är korrekt inkörd samt har dåliga...
2
Svar
23
· Visningar
9 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka