Sv: Ännu en tråd ang sele till mini ponny
Det är f.ö samma sele som jag tipsade om tidigare i tråden Washap har den (och mycket annat )
Det är f.ö samma sele som jag tipsade om tidigare i tråden Washap har den (och mycket annat )
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Pfiffs saker är helt okej Köper hellre Pfiff än tex Börjes eller Hööks.
Första selen är en Pfiff standard, den andra är en Ideal. Ska tillägga att svängeln senare sänktes.
Jag tror att Globusen har störst chans att passa en häst på 70 cm. Det kommer dock att vara för brett mellan skaklarna, så detta måste du lösa. Om du har möjlighet så värm upp dem och böj dem inåt. Sedan finns det risk att vagnen lutar framåtnedåt eftersom han är så kort i rocken. Så du måste ha skakelöglorna så högt det går. Skaklarna får absolut inte vara längre ner än vågrätt.
Gå in till din lokala ridsportbutik och fråga om de är återförsäljare av Globus. Be dem beställa hem vagnen. Inte svårare än så
Du monterar ihop den själv. Har för mig att det finns/fanns butiker som sålde den över nätet. Du får googla
Shires har så små täcken
Nu minns jag inte om där var hål kvar tyvärr, men jag råder dig till miniminishettis utan tvekan.
Din lilla ser ganska kort ut så han kanske till och med kan ha 65 i täcken. Mina shettisar 80 & 83 höga har båda 75 i täcken (valacken drunknar dock i 75 på sommaren . Hingsten som är 83 skulle fått ha minishettis storlek i den selen (117 cm runt magen, så selen hade varit för stor) Medan valacken fått ha miniminishettis (111 cm runt magen). Amerikanaren är för smal för minimini, men din lilla är ju mer utav shettis typ så han kanske kan ha minimini
Jag hade tagit Globusen om jag inte haft så mycket att röra mig med ekonomiskt. Visst, skaklarna är inte de kraftigaste, men han är en liten plutt så han gör ingen större skada Jag hade skenturer med min mini och hade inga problem med Globusens hållbarhet.
Det går säkert super Du måste lägga upp bilder på han med det sen