Ännu en tråd ang sele till mini ponny

Sv: Ännu en tråd ang sele till mini ponny

KNär jag ser dina bilder, känns som det ska passa bara jag får större brösta! Jo jag hittade en helt ny för det priset och vill gärna kunna börja köra honom så fort det går!

Har du en specialare för bakselen??

Senast ändrad:

Bakseleremmen fästs i skakeln ja :) Jag fick dock sätta en extra rem eftersom bakseleöglan var så långt fram.

Hur att man bäst en tunnel till gjordarna. Samma eller olika? Och till bakselen? Är det bäst att låta sy på extra padding eller vad? Tycker den känns så vass bu:/

Tycker du att den är vass? själva lädret är hårt eller? jag funderar också på en pfiff standardsele men då vill man ju veta hur den är först. Kan du inte använda färdiga ludd som finns till bröstor? :)

Tycker du att den är vass? själva lädret är hårt eller? jag funderar också på en pfiff standardsele men då vill man ju veta hur den är först. Kan du inte använda färdiga ludd som finns till bröstor? :)

Allt nytt är stelt i början:) hade gärna haft bakselen fodrad som bröstan. Förebygger gärna slav innan det uppstår:)

Nu börjar jag tappa modet igen. Denna bröstan är samma m'ärke och i strl minishettis. Låter bilden tala för sig själv.
Går det fixa?

cimg0580_182038087.jpg

Jadå! Klipp upp så du kan göra fler hål i remmarna som håller upp bröstan? :)

Jadå! Klipp upp så du kan göra fler hål i remmarna som håller upp bröstan? :)

Så den klarar längden? Tänkte testa med remmen till ändra bröstan. Å sen förlänga remmen som håller upp bakselen. Tycker den sitter för högt upp. Ber skomakaten längs den ovanpå.

Längden går nog bra, tycker du att den blir för lång så kan du testa att padda upp den med fårskinn så blir den ngt kortare. Då får du ju dessutom lite extra skydd mot skav :)

Längden funkar :)
Skulle dock aldrig padda upp bröstan. Han har egentligen inte alls plats för brösta, och det blir inte bättre av en luddig grej som tar ännu mer plats :)

Näe, det är svårt med bröstor till de små tyvärr. Men pröva sig fram är väl det enda man kan göra, min tanke med skinnet refererade också lite till det TS nämnt om att förebygga skav...jag tolkade det som att pållen var skavkänslig :)

Denna bröstan kanske vore något sedan när ni kommit igång mer :)
kostar runt 800-900 + frakt (från usa)
mw135_82b.jpg

Liknande trådar

Körning Hej! Har varit och kikat på en liten B-ponny att ha till lite lättare körning på hobbynivå. Ponnyn är körd sen tidigare, men med en...
Svar
1
· Visningar
1 235
Senast: Presto
·
Körning Hej! Jag har köpt mig en inkörd 2 åring (körd 1-2 ggr i veckan av förra ägaren för att underhålla körningen hos honom). Han är ganska...
Svar
13
· Visningar
2 713
Senast: AmyPond
·
Hästhantering Ja går det? När vi fick hem vår shettis för ganska exakt ett år sedan, hade han bara stått ett halvår (eller mer, är inte helt säker)...
Svar
12
· Visningar
2 333
Senast: Roheryn
·
R
Körning Hejsan! Jag skall ta upp körningen med min häst igen och helt enkelt börja om från början då hon ej är korrekt inkörd samt har dåliga...
2
Svar
23
· Visningar
9 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka