Enqvist döms till åtta års avstängning

Sv: Enqvist döms till åtta års avstängning

Det är sant, å andra sidan gillar jag att TS tar ställning och visar att det är inte okey och 8 år är för lågt. :)

Samtidigt är det skönt att höra alla aktiva som i intervju efter intervju håller med om att det är livstids avstängning som helt klart ska gälla i detta fall.

...samtidigt är det ganska sjukt att "alla" yrkar för långt straff och vimlar med ögonen precis som att alla andra äro änglar :angel:

Lite dubbelmoral i branschen...svanstedt klarade sig för han är stor o proffs...därmed vill jag inte säga att inte enqvist ska ha det straff han fått o kanske t om livstid....

Ja,så är det. För om inte annat så ska ju ÅS dömas enligt det strikta tränaransvaret. En av hans anställda erkände ju och dömdes för att ha elat häst.

...samtidigt är det ganska sjukt att "alla" yrkar för långt straff och vimlar med ögonen precis som att alla andra äro änglar :angel:

Lite dubbelmoral i branschen...svanstedt klarade sig för han är stor o proffs...därmed vill jag inte säga att inte enqvist ska ha det straff han fått o kanske t om livstid....
:bow:
Att medvetet fuska (även om det var till för att hjälpa) så ska man straffas....men inte på livstid.
gulan

Har förstått att du inte tycker att man ska ge livs tids straff vid medveten doping, är nyfiken på hur du tänker och varför? min åsikt har jag redan påtalat.

min åsikt har jag redan påtalat.
Det har jag också... men jag tar det igen.
För att få livstid så ska det till värre och grövre brott än medveten doping -tycker jag.
Att misshandla, missköta (ej ge mat, erbjuda friskt vatten, adekvat hovvård eller tillkalla veterinär vid svåra smärtor är några exempel) är ett bra mycket grövre brott mot djuret anser jag. Här går man snabbt in och ger förbud mot ha djur. Men är det livstid på det?
Enqvist har med all säkerhet skött sina hästar efter konstens alla regler, sett till att de fått det bästa fodret och haft god veterinärkontakt (:D) med erkänt duktiga och kunniga veterinärer.
MEN han har medvetet fuskat och det ska straffas. 8 års avstängning är lång tid och verkar också avskräckande. Få tycker att det skulle vara värt att dopa sin häst för de åren. Jag tror att det som känns värst är att behöva vara Enqvist själv. Den stämpeln kommer han aldrig att kunna tvätta av sig. (vilket är helt ok för min del)
Jag är den förlåtande typen, och tycker att livstid är för helt andra brott.
gulan

kl

Se där ja! Självaste Juri Turja (stavning? ) ligger i samma klister om man kan uttrycka sig så.

Grilljanne testad positiv och < ingen har en aning om nåt >....

Och angående var Martha skrev:

...samtidigt är det ganska sjukt att "alla" yrkar för långt straff och vimlar med ögonen precis som att alla andra äro änglar

...så håller jag helt med..
Det är många "rävar" som skriker högt i media men frågan är vad dom själva har pysslat med för 20 - 30 år sedan...
Och hur många är det inte som importerat tävlingshästar från "over there" som var fullproppade med både det ena och det andra upp över öronen?

Stinna hingstar som sedan totalfloppat i avelsboxarna?? Fundering..

AM

kl

Se där ja! Självaste Juri Turja (stavning? ) ligger i samma klister om man kan uttrycka sig så.

Grilljanne testad positiv och < ingen har en aning om nåt >....

:cry: Min älskade Janne!
Vad som sades mellan oss och Turja vet bara vi....hästen såldes...
gulan

Det där var väl både ett förvirrande och rätt knasigt inlägg på ett offentligt forum?

Jag tror ingen här visste att du haft en relation till hästen innan och vad ni har privat med Turja har vi ju inte med att göra.

Det kan tolkas: Jag vet, jag vet men jag säger inget!

Det där var väl både ett förvirrande och rätt knasigt inlägg på ett offentligt forum?

Jag tror ingen här visste att du haft en relation till hästen innan och vad ni har privat med Turja har vi ju inte med att göra.

Det kan tolkas: Jag vet, jag vet men jag säger inget!
Ja, ibland gör man fel..
gulan

Det kan ju gärna bli det när känslorna ta överhanden.

Tråkigt för er att få höra. :( Beklagar.

:cry: Min älskade Janne!
Vad som sades mellan oss och Turja vet bara vi....hästen såldes...
gulan

Nu fattar jag ingenting. Var grilljanne din häst???

kl

I övrigt tvärtyst om detta...märkligt :confused:

Men Turja är ju milsvida större i branchen än Engqvist så det är kanske därför..

AM

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 706
Senast: Imna
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 995
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 461
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 663
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar