Sv: Travhäst"folk" brukar ha MKT smarta lösningar!
Gud så kul å se så mkt svar i tråden!
Grymt konsigt med den tränaren som inte tillät vattenslang
de skulle ju effektiviserat (stavning?) arbetet rejält så ni kunde gjort nåt annat
Bra ide med diskhandskarna oxå! blir till att inskaffa!
Balsnöre i boxlås är oxå riktigt bra! de fanns några riktigt tröga boxlås i ett stall ja stod inackorderad i för några år sen, dom hade köpt tennisbollar som dem gjort hål i och därefter trätt i balsnöret å de va jätte smidigt
Jag kanske skulle skriva några egna tips oxå
#I vår sadelkammare (innan ja flyttade från pappa) var de som i många stall brist på plats för täcken, pappa satte då upp en bom som kunde hissas upp och ner där täcken hängde. dem blev lite dammiga men då vek ja dem och trädde en soppåse över dem innan ja hängde upp dem.
#om man vill värma sin sadelkammare kan man lägga plaströr i botten av sin gödselstack som sen går in i sadelkammaren. måste dock finnas nån typ av fläkt som drar värmen genom rören.
#vid skötselplatserna hade vi svart/gula platskedjor istället för tex grimskaft. dem gick sönder lättare men höll ändå väldigt bra. ingen risk att hästen kunde bli hängande eller fastna i dem.
#om man behöver blöta upp hästens hö av någon anledning och inte vill söla för mkt i boxen kan man ta en stor balja å lägga höet i å sen vattna med vatten kanna.
(vattenkanna är förresten en riktigt bra grej å ha i stallet mkt lättare att bära vatten i än en hink och man spiller inte heller så lätt som men en full hink
)
# jag har börjat förvara benskydd och borstar i korgar. kom över ett gäng av samma typ som sopkorgar som amn har påse.. vet inte hur jag ska förklara
men de är riktigt bra för de blir inte massa hår elle smuts i botten som på en hink eller ryktlåda
# extra bett och grimskaft å likande har jag uppträdda på sånna ringar som finns i butiker.
Hmm vet inte om de va några revolutionerande tips elle smarta lösningar men