Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Jag har ridit vanlig engelskridning hur länge som helst, och fick då upp ögonen för westernridning, för deras lediga sätt och rida och...
Svar
3
· Visningar
1 402
Senast: Mirre
·
Fälttävlan Jaaa jag vet att jag härmas men tyckte det var en rolig tråd:o:D Så vilken av våra hästar här på FT forumet skulle du vilja testa att... 2 3
Svar
51
· Visningar
4 267
Dressyr Hittade inget i TR om detta förutom att det är tillåtet i kandarklasserna att rida fram på träns. Men får man göra tvärtom? Alltså om...
Svar
1
· Visningar
1 065
Senast: sweep
·
Islandshäst Är det någon här som har en sådan sadel, eller har erfarenhet av dem? Kvalité, passform? Jag är inbiten dressyrryttare men har svårt...
Svar
0
· Visningar
1 931
Senast: feel
·
Tävling Har precis köpt en c-ponny, hon är född 2006 blev mätt den 25 maj 2011 till 133 cm, på mätintyget står det att det är giltigt till 2013...
Svar
7
· Visningar
1 432
Distans Jag rider mestadels dressyr (1-2 pass per vecka på bana) och rider ut i skogen. Jag skulle vilja nyttja de där skogsrundorna på ett mer...
Svar
18
· Visningar
2 037
Senast: CBoggie
·
Western CorrecTORen "citat" från 4BarrsRR.Vi vælger udelukkende sadler efter rytteren. CorrecTORen sørger for hesten. Men det er din hest... 2 3
Svar
42
· Visningar
4 368
Senast: 4BarsRR
·
Distans Nu ska hästens pass visas upp i förbesiktningen. Inget pass = ingen start. En fördel att ha chipmärkt hästarna för då kan det läsas...
Svar
1
· Visningar
867
Senast: Habina
·
Islandshäst Någon som har tips på vad för sadel som skulle kunna passa på min lill fröken? Hela ryggen är liksom i framåtlut, lägsta punkt är...
Svar
14
· Visningar
1 329
Senast: Elina8
·
T
Körning Har börjat töm köra min gamla tant 20år :) Men jag har ett jätte problem då hon krullar i hopp sig och det resulterar i att hon inte ser...
Svar
12
· Visningar
1 640
Dressyr Hej. Jag undrar om man får rida en Prix S:t Georges samma dag som en Intermédiaire I? Med vänlig hälsning, Jofta
Svar
8
· Visningar
2 090
Senast: Gunnar
·
Övr. Grenar Jag vet att manga saljs som privat hastar och gors "om" till ridhastar, Men finns det nagot foretag eller nagon hemsida dar man kan...
Svar
2
· Visningar
1 562
Senast: polette
·
Körning Ja, finns det någon samlad sida? Tdb, finns de där? Jag och en vän tänkte försöka komma ut och se på några körtävlingar till våren...
Svar
2
· Visningar
1 177
Senast: Pallen
·
Dressyr Hej, jag tränar på att rida min häst löst och använder därför min röst väldigt mycket när jag rider. Jag tränar just nu inför att vara...
Svar
6
· Visningar
1 342
Senast: oxo
·
Dressyr Altså det är vad jag är van vid från förr, att klubbtävlingar "ska" följa samma regler som du möter på lokal för att förbereda för...
Svar
7
· Visningar
1 441
Dressyr En häst som med Alain Franscois, vem det nu är, har placeringar i bla Amateur Elite Grand Prix . Men sen har den också gått Pro 2...
Svar
0
· Visningar
680
Senast: Fenestra
·
Trav Hur gör ni för att hålla karlederna fräscha så här när banorna är saltade? Vi har aldrig haft speciellt mycket problem eftersom jag...
Svar
11
· Visningar
1 712
Senast: ghost
·
Övr. Grenar Bläddrat lite i de nya hingstkatalogerna från Sverige och Danmark. En hel del nytt i år och flera andra (senaste 2 åren) som ännu ej... 2
Svar
29
· Visningar
3 305
Senast: F-Blod
·
S
Övr. Grenar Är så intresserad av att veta var alla tatt vägen... vill se bilder `? ni får gärna skicka =) allt är intressant;) Mvh Jhannah
Svar
19
· Visningar
3 735
Western Jag har försökt att googla lite, men kommer inte fram till något bra svar så jag försöker här istället. Hur långa måste tyglarna vara...
Svar
2
· Visningar
1 150
Senast: JDFJ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka