Vilken buke FThäst skulle ni vilja rida?

Sv: Vilken buke FThäst skulle ni vilja rida?

Utan att veta så mycket övrigt om den så säger jag Undrets 'tysken', för att han gick så sjukt fint när jag såg honom på FT förra året :)

Han tackar för berömmet och piloten instämmer i att det är en mycket fin häst att rida (fast jag är väl ganska partisk då :angel: ).

*kl*

Jag hade velat testa Dressyrkamel tror jag bestämt. Bara för att känna hur en såadära riktig häst som kan sprätta fint med benen känns att sitta på :angel: fast det var ju inte särskilt terrängrelaterat.

Vi får kidnappa henne! Ögonbindel och skylift så kommer hon inte märka något förren det är försent:devil::rofl:

Nej vet du vad! Ska du prata på det viset kanske du blir utvisad till dressyrforumet:rofl:

Jag skulle kunna tänka mig att sitta på vilken häst som helst, bara jag får rida. Har sjuk abstinens som inte lär gå över förrän jag hittar en häst igen...:crazy:

Nä, det är ju bara en gateway till att bli utvisad från hela buke... det vill jag ju inte! :eek:

Hehe, jag är typ dyngsjuk och har en hel drös med hästar så om du bott i närheten av mig hade du kunnat få rida flera stycken :D

*kl*

Jag hade velat testa Dressyrkamel tror jag bestämt. Bara för att känna hur en såadära riktig häst som kan sprätta fint med benen känns att sitta på :angel: fast det var ju inte särskilt terrängrelaterat.

Hmm just sprätta med benen är ju inte Kamels starkaste gren :o men han kan i gengäld roliga krumelurer som piruetter, byten i varje, saxen och sånt som dressyrtanterna säger är svårt :D
Om vi leker med tanken att han var igång och så så kunde du ju ta en sväng på terrängbanan också :idea:

Senast ändrad:

Det är precis de krumelurerna som mina små rackare anser vara för tidsödande för att lära sig. Varför bara galoppera ett steg i vardera galopp när man kan göra allt med schwung och fart i fokus :angel:

Hur mår kamel förresten? Har förstått via fb att du skaffat dig en annan liten söt sak?

Ja egentligen är det fullständigt onödigt med de där krumelurerna. Hade hästar stått och piafferat eller gjort piruetter framför de sabeltandade tigrarna hade de inte blivit långvariga på jorden :angel:

Jodå, Kamel är ute och går skrittpromenader nu och han är mycket nöjd med att hans människa faktiskt bryr sig om honom (han är ju faktiskt Världens Finaste Häst, kan hon inte bara fatta det och låta bli den där lilla!?). Den lilla är en 7-åring e.Cosmopolite S och han ska också bli ft-häst, fast det vet han inte om än :D Han ser ut som en ponny men är ganska lik Kamel i sättet, fast med bättre gång men mindre spektakulär hoppning (tror jag, har bara skuttat litegrann med honom).

Ja egentligen är det fullständigt onödigt med de där krumelurerna. Hade hästar stått och piafferat eller gjort piruetter framför de sabeltandade tigrarna hade de inte blivit långvariga på jorden :angel:

För att inte tala om ryggningar! :eek: Vill man från en plats så är det väl bättre att lägga i högsta växeln framåt, inte backa i slowmotion :p

Hahaha, precis. Kontentan är alltså att om dressyrtanterna hade huserat på jorden för alla tusentals år sedan så hade vi inte haft några hästar kvar att rida på :angel:

Låter spännande med nytillskottet. Och ibland är det nästan bäst att inte berätta för dem vad de ska bli när de blir stora, man kan lura de små djuren till mycket om de tror att de valt själva :p skönt att Kamel har läget (och sin människa) under kontroll också :D

kl

Haha jag dör! Ni gör min morgon! Ligger dubbelvikt på jobbet och ingen fattar vad jag hålelr på med :D

Elin: Jag bokar skylift! :D

Hmmm, har ju inte jättekoll på allas hästar, men säger Z för hon är så fin och hade varit spännande att se hur pass bra man lyckas :angel:
Och Pärlan när han hoppar sådär som han gjorde på fios senaste film, för jag behöver träna upp mig på att sitta kvar i sånna språng innan jag börjar hoppa mer med mina små liv... Jag är bara van vid ganska snåla C-ponnysprång :p

Sedan tycker jag the_connemara har lite konstig logik, vad jag har hört kan Lina skutta runt en hel del. Något sånt skulle min lilla häst aldrig göra, såvida man inte försöker rida barbacka för se det var inte uppskattat :rofl:

Haha ja Lina är allt en liten skuttelin, men säg det inte högt så Conny hör ;) hihi!
Hade faktsikt gärna provat rida dina fina hästar oxå, för de ser så fantastiska ut! :love:

Fiiiin!:love:

Jag ser att vi måste ha en hästbytardag under våren/sommaren!:D
Jag ser också hur conny piper av skräck när hon klättrar upp för stegen till Musses rygg:devil::rofl:

Haha ja det ser jag oxå framför mig, men jag tror inte hon har något val :devil:

Haha, tur det iaf finns EN snäll person här inne som inte är ute efter att ge mig hjärtattack :devil: :love:

Nä, det är ju bara en gateway till att bli utvisad från hela buke... det vill jag ju inte! :eek:

Dagens :rofl::rofl::rofl:

Ja Cinna är ju såååå farlig :devil: :angel: (Eller så räknas hon bara inte, före-detting som hon är. Dock hoppade vi faktiskt över en stock i lördags morse. Ponnyn laddade som om det var minst 1* :D )

Okej, ponnysar funkar :bump: Numera har jag mindre skit att flytta runt så vi borde boka en ridtur tycker jag, jag vill ha den minst hoppiga :bump:

Sedan tycker jag the_connemara har lite konstig logik, vad jag har hört kan Lina skutta runt en hel del. Något sånt skulle min lilla häst aldrig göra, såvida man inte försöker rida barbacka för se det var inte uppskattat :rofl:

För att Lina är liten och ser ut som en ponny :idea: Men jag hoppas ni noterade att jag skrev "vågade tänka på att sitta på", inte "vågar sitta på" :p

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 087
Senast: Reshästen
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 320
Senast: lirco11
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 352

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka