Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Tog med hästen till en w-affär i eskilstuna, å hittade på första försöket en sadel som passar. Det har varit jättesvårt att hitta sadel...
Svar
3
· Visningar
765
Senast: Cita
·
A
Western Har några frågor jag hoppas få svar på, lat som jag är :D så orkade jag inte titta efter en tråd som kanske handlade om detta. OM...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Athina
·
T
Western Jag har köpt en westernsadel och den har en bakgjord oxå och då undrar jag hur hårt ska jag spänna den gjorden? :confused:
Svar
2
· Visningar
873
Senast: Tussemaja
·
Q
Western är ni på? Tävlar vilka klasser? Bästa presation? Jobbar som instruktörer och har vilken nivå på eleverna? Typ av häst?
Svar
14
· Visningar
1 337
Senast: LindaSjöblom
·
M
Western Blev lite nyfiken.. Hur lägger ni upp era ridpass, alltså när ni tränar? Och vilka övningar brukar ni göra? Har ni några favoriter? Jag...
Svar
5
· Visningar
1 043
Senast: twinstar
·
Western Jag har precis börjat lära in det (från marken eftersom det känns lättast att se om det blir rätt och korrigera då) men har märkt att...
Svar
6
· Visningar
974
Senast: Camilla_H
·
Western Vad ska jag tänka på när jag tävlar pleasure? Får man stanna när man ska byta varv? Alltså göra en bakdelsvändning... Har ni tips på...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 575
Senast: Ammi
·
Western Hittade faktiskt några skänkelbett som har storlek 11,5 på nätet
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: alazzi
·
Western använder ni? Hur utbildad är hästen? Alazzi trivs inte med tungtryck så till honom måste man ha ett bett som ger tungfrihet och...
Svar
14
· Visningar
1 223
Senast: westernqueen
·
Western Hur långt fram ska en westernsadel eg ligga? Nån med bra bild på det? hur vet man om hästen har bra eller dåligt sadelläge?
Svar
8
· Visningar
1 750
·
D
Western Vilket slags bett skulle ni rekommendera till nybörjare inom western. Mni bruksnordis är rätt så stark men har oftast fungerat bra på...
2
Svar
35
· Visningar
2 624
·
L
Western Jag skulle vilja ha lite tips och utförliga instruktioner :) på NH övningar från marken.Tacksam för många svar!
Svar
2
· Visningar
856
·
Western Att tävla 2 klasser per dag under tre dagar? Hästen står bara i box hela tiden... Lätta klasser..
Svar
14
· Visningar
895
·
S
Western Har en häst som inte fattar ena galoppen,ena hållet går bra,men hon tvärvägrar att fatta den andra.Vid longering fattar hon rätt men...
Svar
10
· Visningar
971
·
Western Finns det någon generell tygelfattning när man rider på en hand med delade tyglar? Har försökt klura på det bara för skojs skull men har...
Svar
11
· Visningar
1 794
Senast: Bill
·
Western Egentligen i Sverige? Hur många medlemmar finns det i de olika klubbarna? Finns det någon statistik någonstans? Vilka klubbar är störst...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: monke
·
Western Skulle vara så kul att få se lite bilder på era westernhästar i arbete! Vilka vågar ;)
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 759
Senast: Minerva
·
Western alltså såna som man hänger på sin vanliga sadel så att barnet kan få stigbyglar när de rider. Någon som har? De är ju rätt dyra, runt...
Svar
5
· Visningar
761
Senast: sasucatu
·
R
Western ... finns det någonstans i Sverige? Tycker de flesta arabstuterierna avlar för utställning.
Svar
3
· Visningar
1 988
Senast: Camilla_H
·
Svar
2
· Visningar
718
Senast: sasucatu
·