Pleasure och puts!

Sv: Pleasure och puts!

sasucatu;
när kommer du ner till Greva? Jag kommer redan på tisdagen och kan hjälpa dig att fixa till din häst. Jag tar med min putsväska med allt som du behöver, hovfärg och sorters glansspray. Jag har även flera snygga tävlingsträns om du vill låna, vilken färg har du på sadeln och padden?

Så här ser min gamling ut när han är upputsad med glans, hovfärg och lössvans

när man har hov färg på så är ju hovarna mer markerade. då ser man lättare om hästen går ren, fint eller ställer sig fint när man ställer upp...

Det där med hovfärg ska jag nog testa... såg en häst på tävlingen som jag var på i helgas, den hade hovar som glänste på håll! :d Det var kanske färg, vi undrade också hur dom hade fått till det!

Syns lite dåligt, men dom glänser ju dom med :love: Bara det att den här hästen som jag såg var kolsvart och hovarna var kolsvarta och verkligen blänkte!!!! Din hästs hovar är inte helt svarta va?

Så kommer din hästs hovar också at se ut på Greva om jag får gå loss på henne ;) Jag älskar att fixa hästarna för tävling :love:

Hehe, du får gärna gå lös på henne om jag inte lyckas själv. Måste inhandla glansspray och hovfärg om jag hittar här... kul att putsa häst :D

Du behöver inte inhandla de, jag har massor och det är ju ganska dyrt. Vi fixar till din häst med mina grejor och om du gillar det kan du ju köpa det sen ;)

Du menar eftersom hon har vita ben? Trots det så är faktiskt alla fyra hovarna helt svarta på henne.... :D

/Carina :eek:

Bilden är ju tagen efter haltern så vi hade knatat runt i ett dammigt ridhus så de var ju av naturliga orsaker aningen matta i färgen när kortet togs..... :angel:

/Carina :eek:

glömm inte att när det går för fort lägg ingen volt utan gå förbi på inner spåret...det mistaget har jag ju aldrig gjort :angel: och sedan ska du inte glömma om du har stång bett så måste du rida med en hand och ha tyglarna på samma sida av halsen ;)

Simpe o Lenita, mina häst-upp-piffnings-proffs :cool: (O alla andra också förstås ;) )

Min häst har en vit hov, kan jag måla de andra iaf? Vad ska man göra med den vita?

Men blir det lika bra på alla? Har köpt hovfärg på granngården. Kommer ej ihåg vad den hette(har den i stallet). Kanske måste provmåla idag :d

ja om det är den svarta så brukar den vara heltäckande! och ja lovar dig att den e verkligen heltäckande hehe... iaf den ja hade är det.

men prov måla innan så får du öva lite och sen se hur de blir.... komihåg att försök måla en rak kant vid kronranden..

Måste nog öva mkt. Tänk hur hon skulle se ut om jag försökte mig på målandet för första gången på tävlingsplatsen :eek: darrande händer och en puls på 220, haha :smirk: Nä, idag ska målas :banana:

:-D Lycka till med målandet! Vill du inte ha runda märken i stallgången så ställ hoven på tidningspapper!

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
586
Senast: Mli
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
817
Senast: Hermelin
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 697
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar