Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Western Ska beställa nya tyglar, men jag förstår inte måtten riktigt och vet inte vad jag har på mina gamla. Kan någon vänlig själ hjälpa mig...
Svar
6
· Visningar
1 209
Senast: Bill
·
S
Western Vilken pad ventilerar bäst bort värmen från hästryggen? Sommarvärmen har ju äntligen kommit och min häst svettas enormt mycket. Finns...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Sweet
·
Western Är one rein stop då man tar tag i ena tygeln för att få hästen att stå still/stanna? Hur tränar man detta? Hästen lär ju inte förstå...
Svar
1
· Visningar
3 061
Senast: Camilla_H
·
Western Går det? (eller går gör det väl såklart men hur vanligt är det?) Nån som gör det här? Dom e ju så himla läckra :love: Har aldrig...
Svar
8
· Visningar
1 273
F
Western Hej alla glada!! :rofl: Vi ska göra en ridbana och jag undrar vad man ska ha för underlag. Att det ska vara ganska hårt och sen löst...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: SilverTail
·
L
Western Var finns det en uppdaterad tävlingskalender..har kollat runt lite och det står ju lite olika på alla. Är ute efter tävlingar i...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: kicki13
·
S
Western Var hittar man built-up paddar som inte är cut-back? Jag har letat överallt men inte hittat någon. Pållen behöver en lite tjockare pad...
Svar
7
· Visningar
1 054
Senast: fnillson
·
A
Western Jag är lite nyfiken på vad ni har för hatt/hattar på er när ni rider, eller ja, tävling, vardags... Jag har inte köpt någon ännu och...
2
Svar
25
· Visningar
2 147
Senast: SweetSelene
·
V
Western Kan någon hjälpa mej ur förvirringen? Har läst att jog är en energisparande och bekväm gångart både för häst och ryttare. Samtidigt så...
Svar
13
· Visningar
2 020
Senast: Lina_Zacha
·
S
Western tjena! Jag undrar om ett snällt hackamore är snällare än ett tredelat tränsbett? Jag tkr om att rida med hackamore för jag är mjuk i...
Svar
1
· Visningar
736
Senast: Sweet
·
Western Behöver snabbt svar - får man tävla western med hästen oskodd? Det är C/D-tävling som är aktuellt. Försökte leta igenom regelboken...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: 1_2_3
·
T
Western Vilka ska på RM Arab i Strängnäs 11-12 juni? Jag funderar på att anmäla mig till d-tävlingen på lördagen!
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: Solafekub
·
Western Hur ligger era sadlar när ni sitter upp på hästen. Ligger sadeln helt stilla eller glider den i sidled när ni sitter upp. Det är möjligt...
Svar
9
· Visningar
1 143
Senast: twinstar
·
L
Western Går i funderingar om att köpa en westernsadel till mitt arabsto. Men jag har absolut ingen erfarnhet av den typen av sadlar. Jag vet hur...
Svar
9
· Visningar
3 240
Senast: Barsebäcks Z'Ore
·
B
Western Hehehe...Vet inte vad som flög i mig, men idag köpte jag ett westernträns! :angel: Jag har under en längre period varit lite nyfiken på...
Svar
4
· Visningar
1 646
Senast: bigganl
·
W
Western Hej hej Har tidigare ridit western men har haft ett långt uppehåll med hästar överhuvudtaget. Har nu iallafall ett varmblod och vill...
Svar
5
· Visningar
2 693
Senast: AlterPride
·
Western Vilka hinder ingår? Har lite dålig koll och tänkte göra en enkel bana hemma så hästen får nåt och göra. Och får anv hjärnan lite
Svar
2
· Visningar
1 589
Senast: Mirre
·
S
Western hej! jag skulle gärna vilja veta lite om dej och din häst. Vilken träningsform använder ni? gärna ras och bild är ett stort+
Svar
7
· Visningar
1 291
Senast: Piraja
·
T
Western funderar på att bygga en rundcorall och jag skulle vilja ha tips på hur stor i diameter man ska göra den, vilket underlag man ska ha och...
Svar
4
· Visningar
4 591
Senast: jogr
·
S
Western hej alla cowboys!! kan man rida western på en islandshäst? har ridit 2 ggr på clinic, och tycker att jag får en känsligare och...
Svar
1
· Visningar
890
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka