Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

A
Islandshäst Är det någon som vet något om MSM? Jag hade för mig att det skulle vara under pingsthelgen, men på freyfaxis hemsida står det bara "mer...
Svar
1
· Visningar
802
Senast: yew98fq
·
H
Islandshäst Brukar ni hoppa med era isisar? om ni har så skulle jag gäna vilja se bilder!brukar man få hoppa på isisridskolor? eller är det bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 585
Senast: Lambo
·
A
Islandshäst igår när jag hade ridit vägde jag min häst på en lastbilsvåg han vägde 460kg med mig på och sadel,träns o boots så han väger ungefär...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
24 734
Senast: Korven
·
K
Islandshäst Hej! :) :) Jag undrar en sak: Om man har en islands häst som man vill tävla dressyr eller hoppning me , räknas dem som ponny då eller...
Svar
12
· Visningar
2 088
Senast: Real_Life
·
G
Islandshäst Har förstått att ca 50% av alla hästar som importeras från island får eksem. Det jag undrar är om risken för eksem ökar eller minskar...
2
Svar
22
· Visningar
2 684
Senast: Gustava
·
J
Islandshäst Hejsan! Hehe, skall tävla i bl.a. lätt tölt med en häst jag håller på att rida. Problemet är det att jag inte har tävlat i det på ett...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Boj
·
K
Islandshäst Är väldigt nyfiken på islandhästar men har förstått att dom är lite knepigare i foder än andra hästar. På vilket sätt skiljer det sig...
Svar
17
· Visningar
1 992
Senast: superbusan
·
B
Islandshäst Jaha så har vi då återigen stora boendeproblem på ett stort evenemang i islandshästvärlden. Denna gång menar jag NM på STrömsholm. Det...
Svar
8
· Visningar
1 469
Senast: yew98fq
·
Islandshäst Har en islandshäst som är mycket lugn av sig.. Men om man tillexempel är ute och rider i skogen med andra hästar (själv också) ..och man...
Svar
4
· Visningar
1 206
Senast: klottagirl
·
A
Islandshäst Hur vanligt är det med Islandshästar som endast har skritt, trav och galopp? Berätta gärna allt ni vet och kan om det här.
2
Svar
23
· Visningar
2 954
Senast: aana
·
A
Islandshäst Finns det någon annanstans där man kan söka islandshästar än World Fengur? Jag är inte riktigt pigg på att ge ut kontonummret över...
Svar
2
· Visningar
1 055
Senast: netia
·
Islandshäst Vad tycker ni om tävlingsformen gaedingakeppni?
Svar
11
· Visningar
2 097
Senast: Lilla_jag
·
M
Islandshäst Hej! Är det någon som kan tipsa mej om hur man stärker traven hos en passtaktig islandshäst. Jag har stora problem med min gamla...
Svar
11
· Visningar
1 496
Senast: Alvargarden_MZ
·
Islandshäst Har en väldigt passaktig häst som jag tänkte arbeta med från marken. Hur lösgör jag honom på bästa sätt? Vad är att föredra - longering...
2
Svar
23
· Visningar
2 569
Senast: Sammets_rosa
·
A
Islandshäst I senaste numret av hästmagasinet (kom väl i förra veckan?!) var det en avslutande artikel i serien Islandshästskolan av Johan som jag...
Svar
3
· Visningar
1 614
Senast: Sammets_rosa
·
A
Islandshäst Det er jo en billig sadel, er den god eller er det bare å glemme å kjøpe en sånn? jeg har en sadel til, så jeg skal ikke bruke denne...
Svar
11
· Visningar
2 041
Senast: Båbbe
·
Islandshäst Ni med islänningar har ni islandssadel och islandsträns till era hästar? är det ok att ha vanlig engelsk allroundsadel på islänning om...
Svar
13
· Visningar
1 592
Senast: em76
·
S
Islandshäst Min pålle är väldigt bunden och passtaktig. :( Jag har läst många inlägg där man säger att det underlättar för en passaktig häst att...
2
Svar
22
· Visningar
2 884
Senast: solomato
·
S
Islandshäst Här kommer ett önskemål från minsida eller kanske en bön till alla er ryttare som regelbundet vistas i stall och har tillgång till...
Svar
4
· Visningar
1 127
Senast: skuggi
·
I
Islandshäst Hej! Jag undrar hur den ultimata formen för en islandshäst ser ut i tölt? Har sätt många olika människor som rider sina hästar väldigt...
Svar
11
· Visningar
1 341
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte