Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Islandshäst Hejsan! Vad tyckte ni om den, ryttarna och hästarna? Tacksam för svar! /Frida -------------- "Dream as you'll live forever, live...
2
Svar
23
· Visningar
2 668
Senast: sennahoj
·
H
Islandshäst passfattning? finns det något sånt? hur får man annars upp islandshästen i pass? okunnig/tacksam för svar. :)
Svar
5
· Visningar
1 203
Senast: HoppFantasten
·
T
Islandshäst Jag har tagit hand om en 6årsvalack som ganska så nyligen inriden av en inte islandshästridningskunnig människa. Hästen ifråga är...
Svar
18
· Visningar
1 314
Senast: josse
·
H
Islandshäst Var förra helgen och tävlade på Stormur Kval. Uppnådde då SM poäng med 2 hästar. Sedan igår läste jag detta på SIFs hemsida under...
Svar
5
· Visningar
1 258
Senast: Hlynur
·
Islandshäst Jodå, jag kan skaffa FIPO och läsa innantill, men har inget till hands just nu, och började fundera... Min häst är skodd med sulor fram...
Svar
14
· Visningar
1 414
Senast: yew98fq
·
M
Islandshäst Var kan man hitta statistik över antalet importerade islandshästar per år, samt antalet födda islandshästföl i Sverige ett antal år...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: marima
·
K
Islandshäst Jag känner en som hade tänkt att ha jaktkandar på sin islandshäst. Ryttaren som rider har en väldigt hård hand och hästen tar gärna...
Svar
1
· Visningar
1 158
Senast: Lobelia
·
C
Islandshäst Hej! Jag har blivit medryttare på en Islandshäst som inte kan tölt eller pass. Ägaren har aldrig tölttränat honom. Så jag vart lite...
Svar
13
· Visningar
2 154
Senast: josse
·
A
Islandshäst Er det noen av dere som rider med Montsegur? jeg har nettop kjøpt meg islandshoppe :rofl: og skal prøve en Montsegur på henne. Skal...
Svar
2
· Visningar
929
Senast: mannis
·
Islandshäst Har nu beställt en dominus dressyr sadel till min isis. Nån mer som äger en sånn? tycker ni den är bra osv?
Svar
4
· Visningar
1 105
Senast: Elwis_86
·
Islandshäst Hej! Erfarenheter av islandshästbett sökes! Hur verkar dom och på vilka hästar rekommenderas dom på? Hur hårt spänner man kedjan? (...
Svar
19
· Visningar
2 451
Senast: beagle
·
R
Islandshäst Det är vad mamma vill ha. Men jag har börjat undra om det verkligen FINNS såna? :confused: Som man "bara åker" i tölten alltså Jag har...
Svar
10
· Visningar
1 341
Senast: lime
·
E
Islandshäst jag har hittat 2 st islandshästar som jag kanske ska låna i några år. Men dom är inte inridna, bägge två är 4 år. Dom är ej försäkrade...
Svar
3
· Visningar
877
Senast: Lilla_My
·
S
Islandshäst Ny variant av \"vikt på isisar\"... Vilken minimumsvikt man kan rekna med att dom grejar? (var det riktig svensk? :o Hvilken vekt kan...
Svar
13
· Visningar
1 184
Senast: sleepy
·
P
Islandshäst Jag har inte ridit islänning så länge. En fråga jag aldrig fått svar på är: Föds islänningar med alla gångarter eller är det bara en ren...
Svar
4
· Visningar
1 487
Senast: Freyr
·
O
Islandshäst Hej hej Jag funderar mycket på hur man egentligen ger en tölthjälp. Och hur man ger en bra travhjälp. Nu sker det lite på känn, men jag...
Svar
7
· Visningar
1 379
Senast: OlleAtlas
·
B
Islandshäst Något jag länge undrat över är varför vissa islandshäst ryttare rider PRE-hästar som "spinoff". Vore det inte mer naturligt att rida...
2
Svar
22
· Visningar
2 486
Senast: _Viva_
·
A
Islandshäst När var det de skulle visa istölten på tv,, var det inte den här veckan????
Svar
15
· Visningar
1 974
Senast: GUSTUR
·
Islandshäst När jag var liten, så var jag mycket hos en hästhandlare och red. Han fick hem många islänningar som var från Island (är vad jag minns...
Svar
16
· Visningar
3 983
Senast: Blossi
·
C
Islandshäst Hej! Jag är medryttare på en Islandshäst som varken kan tölt eller pass. Ägaren har aldrig heller tölttränat honom. Men jag vart lite...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka