Kadriljen på GBG-Horseshow

Globen var en helt annan sak tycker jag...där var det jubel när isisiarna kom in på arenan (kanske många islandshästryttare var där iofs)men där var det ju ekipage i världsklass som var med, och det lämnar inte ens oinvigda oberörda. :angel:

Nu var inte jag i Gbg och kan yttra mig om det, men rent generellt borde det vara just världsklassekipage på såpass stora evenemang.

Att då ha det i tävlingsform med prispengar gör säkert dessa representativa ekipage mer intresserade att ställa upp.

Kan vi inte visa absolut välridna toppekipage i grundgångarterna tycker jag inte man skall poängtera dessa särskilt mycket. Bättre att visa det som är unikt för islandshästen.

En kunnig speaker, eller i varje fall en bra text för ev oinvigd speaker att läsa upp är ett måste.

Håller med dig!
Skulle vara kul om vi kanske visade vårat sätt att tävla osv. Kan tänka mig att flera är intresserade av det faktiskt! :)

/Frida

----------------

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
"Om Gud skapade mig så skall jag inte behöva buga för honom. Han får faktiskt stå för vad han har gjort!"

Askur var inte med. Den andra var Balvin Ari Gudlaugsson som red hingsten Nökkvi frá Efri-Raudalaek. En ny hingst i sverige som finns i småland tror jag. Magnus Skulason red hingsten Ari från Stor-Öllstorp som ägs av Petur Jonsson i Ljungskile.

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 957
Senast: Crossline
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 813
Senast: supercassie
·
Hästmänniskan Kan någon svara på den frågan? Har haft häst sedan mars förra året, bytte dock häst i början av maj i år och allt kändes så otroligt...
2
Svar
22
· Visningar
3 548
Senast: Lena_B
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
37 809
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar