Vem skulle inte vilja ha en PRE? Men ibland framhålls ju nordsvenska kallblodstravare som ett fullgott alternativ, just för att de har lätt för samling och kan studsa omkring i de högre skolorna. Och kanske också för deras snabba reaktioner. De är ju klart billigare, och mycket lättare att få tag på.

Jag hörde rykten om en känd barock-profil som håller på och experimenterar med att korsa PRE och nordsvensk (kanske helegrån för en spanjor) för att få fram en häftig ridhäst. Klart spännande att se vad det leder till.

Ja Citrin, något att drömma om.
Tack för svaret, jag är nog ganska så intresserad av en sådan dära Sadlebreed i alla fall. En gulbrun en skulle sitta fint.

Det är ju skönt att ha några drömmar kvar.

Jag drömde i nästan 10 år innan jag fick min guldklimp.
Det finns ingen gulbrun Saddlebred i sverige ännu, mestadels är det fuxar. Det finns en jättefin mahogneybrun hingst men vad jag vet inga isabellfärgade ston. Du får importera! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 010
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 159
Senast: Linda_A
·
Träning Har en fundering där det vore intressant att få lite mer input av er. :) Jag har börjat fundera på det här då jag varit medryttare på...
Svar
19
· Visningar
1 983
Senast: Badger
·
Islandshäst Jag går i hästköpartankar och har kollat runt på en del hästar. Problemet är att jag egentligen inte vet vad jag vill ha för typ av...
2
Svar
38
· Visningar
6 772
Senast: BMW530D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.