Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Är det ingen mer än jag som tycker att det borde arangeras en westerntävling för ridtravare? :smirk:
Svar
8
· Visningar
957
Senast: _Eva_
·
P
Western jag tänkte inrikta mig på bara barrel race och pole bending!! ni som rider dessa grenar, vad har ni för sadlar?? någon ni rekomenderar?
Svar
2
· Visningar
969
Senast: _Eva_
·
D
Western hejsan, min lillebror som är handikappad ska rida leadline i säter på en tävling den 8 juli.. jag behöver veta om det är något...
Svar
7
· Visningar
882
Senast: Russinet
·
Western Är det någon som har programet för lördag och söndag? vad tar dom i inträde?
Svar
5
· Visningar
977
Senast: Solafekub
·
Western Jag håller nu på att sätta igång min varmblodstravar kille efter lång vintervila pga skada. Redan i somras upptäckte jag att han var...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: attempt
·
Western jag har varit lite gnällig här på forumet när det gäller westernsadlar och hur hårda och obekväma de är. Jag har ju provat ganska många...
Svar
5
· Visningar
1 398
Senast: bigganl
·
Western Vilket bett anser ni vara lämpligt som "förstabett" när man ska gå över till stång? Jag ska absolut inte börja rida på stång än, men...
2
Svar
20
· Visningar
2 450
Senast: sarma
·
Western När är det? Och var? Hinner nog inte ner till High Chapparal i år (skit också) så får satsa på nåt annat:D
Svar
4
· Visningar
855
Senast: Mirre
·
Western Ni som håller på med western och kan lite om det.Finns det någon ras som ni tycker är direkt olämplig att ha innom western ridningen?.
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 614
Senast: Nickolai
·
I
Western Skulle vara kul på prova på BR eller PB & Ko-grenar fram över. Har du tävlat i ngn av dem? Kan du inte berätta lite då!? :bump: Finns...
Svar
18
· Visningar
1 360
Senast: Gilly
·
S
Western Bør den brukes egentlig? Jeg har fått forståelse for at den ikke behøves annet enn til boskaps-grener, som når man fanger kalv med...
Svar
2
· Visningar
991
Senast: maja_70
·
Western Det har jag aldrig fattat:confused: Är det inte meningen att man ska visa då att hästen är snäll och lätthanterad. Så varför kedja?
2
Svar
31
· Visningar
2 437
Senast: wrangler
·
Western Hej! Finns det tävlingar där det inte behövs nån licens för att få vara med? :) Vad heter den lägsta klassen, och vad behöver man...
Svar
14
· Visningar
981
Senast: Colonels_king
·
Western Som är ganska normalt byggd. Relativt men inte jättelång rygg, inte så jättehög manke och smäcker i kroppen. Rak i ryggen. Är mest...
Svar
6
· Visningar
2 151
Senast: idealb
·
Western Jag skulle vilja se bilder på era tävlingsgroomade hästar..... Hur noga är ni när det gäller pleasure klasser eller halterklasser...
2
Svar
22
· Visningar
2 411
Senast: Lenita
·
S
Western Går de inte att köpa snygga pannband till westernträns utan att behöva köpa ett helt träns? Jag har nog med träns men vill piffa upp...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: Bill
·
L
Western Dum fråga kanske men jag är nu på western :P vad är idealtjockleken på en westernpadd? Det är klart att det finns olika tjocklekar på...
Svar
4
· Visningar
1 137
Senast: Bill
·
Western När jag rider i rundcorallen hemma så vill min häst gärna gå inn¨t mot volten. I skritt kan han gå runt men i tarv rundar han bara av...
Svar
14
· Visningar
1 353
Senast: Nickolai
·
Western Finns det westernsadlar i shettisstorlek någonstans, eller måste man specialbeställa?
Svar
7
· Visningar
1 003
Senast: Kardinal
·
E
Western Arab Rm går snart av stapeln... någon som skall dit ??:confused: Eller kanske bara tävla de öppna klasserna på lördagen ?? :cool:
Svar
19
· Visningar
1 208
Senast: _Erik_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Burkmat
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur