Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Bea- skrev:Ser ikke problemet med hester over 160 heller, har stort sett bare konkurrert med hester med en mkh på rundt 170. ( ikke ideelt, men det fungerer )
Vunnet trail open, pleasure og horsemanship flere ganger.
Ellers har jeg vunnet trail open klasser med en fjording!
Med fjordingen har vi også slått EM ekvipasje i Trail.
I norge er en araberhest som vinner stort sett alt som er, i en alder av 19 år. Nå skal han snart pensjoneres, men som det er nå har han vunnet stort sett alt innen reining, også de andre klassene.
( ja vi har QH og paint i Norge også )
Bea- skrev:Ser ikke problemet med hester over 160 heller, har stort sett bare konkurrert med hester med en mkh på rundt 170. ( ikke ideelt, men det fungerer )
I norge er en araberhest som vinner stort sett alt som er, i en alder av 19 år. Nå skal han snart pensjoneres, men som det er nå har han vunnet stort sett alt innen reining, også de andre klassene.
Piraja skrev:Jag ska presentera mina för kor snart...problemet här är att jag är paniskt rädd för dom rackarna ...
Va bra, enl JP är de bästa kohästarna/ryttarna de som är livrädda...
PS...Alla pratar om QH o Paint, men ingen nämner Appalosan, har den inget att hämta på tävlingar, jämfört m de fg?
Bara undrar?
Fendi skrev:Käpphästar är DIREKT olämpliga som westernhästar. De tenderar att vara för små och har dålig bakbensaktivering. Och i pleasure är de hopplösa. utrustningen bara hänger och det blir inte snyggt
Aldrig hørt att fjording kallas norsk quarter! Det var i så fall den dummaste liknelse jag någonsin hørt! De hæstar som du hænvisar till har alltså inte "vunnit allt". Bara WRAN tævlingar. Det ær en ganska stor skillnad.Bea- skrev:Ang nivået så var dette C/b stevner.
Araberen heter zantos, på WRANS stevner har den vunnet masse, vet ikke om den har vært med på norway open, men det går jeg utifra. Den er nå stevnehesten til tidligere rytters datter, og nå også vinner han det meste.
Vi har jo også generalen, som så vidt jeg er bekjent er en fullblodshest, den konkurrerer også i sverige.
Fullblodsen jeg har ridd konkurrerer på B nivå med nåværende eier.
I pleasure, trail og horsemanship.
jeg er klar over at det ideele er en quarter, om man skal oppnå mest mulig, netopp derfor jeg har kjøpt meg en liten 2 åring med reiningstam, så kan jeg heller bruke de store fullblodsene jeg rir i pleasure klassene. En fullblods er da ikke så ulik en appendix, som mange bruker i pleasure? De kan fint få med med bakparten de også, men det er mye hest så det krever kanskje litt mer?
tilbake til fjordingen så er den en super trail hest, hun kommer til kort i galopparbeidet, men tar det igjen på det andre. Er vel ikke uten grunn fjordingen kalles norsk quarter?
Edit: jeg må legge til at jeg er klar over at feks QH er mest egnet, den er tross alt avlet for formålet. Det sier seg selv at man kommer lengst med en hest som er avlet for det man skal bruke den til. Man tar ikke med traver-lill i dressur OL, eller galopphest-kåre på bjerke ( travbane)