Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Dressyr Hej, någon som har en häst som biter sig fast i ena sidans tygel? Några bra övningar eller tips som man kan tänka på, har jätte problem...
2
Svar
23
· Visningar
6 541
Senast: villagegirl
·
G
Dressyr Hej Har köpt ett sto efter Gulivers u. Bagira, med pass från Riga. Det finns olika betäckningar efter namnen i stamtavlan. HN =...
Svar
7
· Visningar
1 847
Senast: Gaston
·
Dressyr Vilket är värst? Köpte ett par tyglar från globus, läder med stoppar i stl ponny, men de är mkt kortare(ca 40cm) än mina andra...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: mumin
·
A
Dressyr Nån som har erfarenhet av den dressyrsadeln? Hur håller den? Eller nåt annat tips på en annan dressyrsadel i liknande pris? Dvs...
Svar
19
· Visningar
3 251
Dressyr Kan man ha det? rent estetiskt? Har hittat en i lokala ridsportbutiken, en equipage för ca 550kr, inte ljusbeige utan ganska mörk beige.
Svar
12
· Visningar
1 607
Senast: Centaur
·
Dressyr Är det någon som vet skillnaden mellan en Frank Baines Capriole och en Frank Baines Exell? Hittar inte Exellen på deras hemsida så kan...
Svar
3
· Visningar
893
D
Dressyr Hur länge brukar ni rida fram era hästar innan ni börjar arbeta dom lite hårdare? Och hur brukar ni rida fram dom? Skulle vara kul med...
2
Svar
20
· Visningar
1 939
Senast: nyponros
·
M
Dressyr Behöver en ny dressyrsadel då hästen har vuxit ur sin morris med 32 i bomvidd. Han är ett lite grövre halvblod med lite manke. Vill ha...
Svar
2
· Visningar
722
N
Dressyr Jag har fått låna hem en sadel på prov och jag känner mig lite tveksam. Den ligger bra när jag rider och jag trivs med den. Hästen...
Svar
1
· Visningar
721
Dressyr Vet ni om man får ha en domare som är hoppdomare (överdomare), som överdomare på en lokal dressyr tävling ?
Svar
2
· Visningar
747
Dressyr I helgen var jag iväg och köpte mig en beg dressyrsadel till tanten (äntligen!). Nu kom nästa problem; Gjord! Eftersom tanten har...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: alice
·
Dressyr Mitt underbara halvblod har äntligen blivit friskförklarad, men nu har hon blivit så bred över ryggen att sadeln inte längre passar...
Svar
10
· Visningar
1 093
Senast: Fiorano
·
F
Dressyr Hej! Jag funderar på att köpa mig en Wintec dressyrsadel, Isabell Werth. Har provridit en och både jag och häst tycker om den men jag är...
Svar
7
· Visningar
4 242
Senast: nyponros
·
Dressyr någon som kan hjälpa till att förklara skillnaderna på olika kandarstänger och bridonger.. det finns ju s-formade, fasta skänklar...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Victovie
·
  • Låst
Dressyr Hur många rider efter hennes "synsätt"? Jag började rida för min tränare ca 2 år sedan, hon lär ut enligt Sally Swift o det var som...
2
Svar
30
· Visningar
6 913
Dressyr var kan man köpa ett sadelöverdraag som ska passa en dressyrsadel?
2
Svar
20
· Visningar
6 565
Dressyr Kollade just LB:3 programmet jag ska rida nästa lördag och insåg att jag vet inte vad jag ska sikta på för att få jämna fina bågar när...
Svar
15
· Visningar
5 507
Senast: Tebazz
·
M
Dressyr Nu på söndag ska jag åka och tävla lokal LB:0 och LB:2 med min medryttarhäst. Ni som har tävlat de här programmen, har ni några allmänna...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Millan89
·
C
Dressyr Måste man ha tjocka nosgrimmor och pannband när man tävlar dressyr nu för tiden? Min häst passar inte i det och har nu ett jäääääätte...
Svar
7
· Visningar
1 063
Senast: remmis
·
Dressyr Har någon ett bra tips till mitt problem - har en dressyrsadel som jag tycker ligger riktigt bra på min häst. Problemet är att han slår...
Svar
6
· Visningar
834
Senast: MorvanMorr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka