Framridning

Sv: Framridning

Jag skrittar fram ca 20 minuter varav 10 av dem är på lång tygel.
Gör lite halter och igångsättningar för att hon ska bli lyhörd och mjuk i skritten, böjer och kanske flyttar litegrann.
Sen travar jag fram henne i låg form och rider lite stora volter, stora serpentinbågar, raka uppvändningar tex. Sen kan det komma lite lätta tempoväxlingar i lägre form. Efter det testar jag så båda galopperna fungerar, galopperar bara på lite i friskt tempo i båda varven, lägger nån volt och kollar så hon är mjuk för hjälperna.
Därefter skrittpaus på lång tygel innan jag börjar arbeta:)

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Dressyr Tips på bett till hispanoarab med liten munhåla. Import som 7-åring, riden på kandar med mycket stöd. Kontroll av mun vid ankomst...
Svar
12
· Visningar
841
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 731
Senast: Häst_
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka