Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western När ni började rida dem med bett, hur gjorde/gör ni då? Min flicka blir liksom nästan stum i munnen. Vad använder ni för...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Balans
·
E
Western Gör en ny "bilder och filmer på oss westernryttare" som var en mycket populär tråd för ett tag sedan. Så att alla kan visa bilder på sig...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
7 953
Senast: BonRaiz
·
Western Har ni sett/ hört att RHA inte ska vara med i WRAS längre? Detta står på stallmagasinets nätupplaga såg jag idag. Hade hört det innan...
Svar
14
· Visningar
1 309
Senast: Intejag
·
Western Jag har sett trail många gånger, båder ranch och vanlig trail, men då på större tävlingar enbart. Hur brukar det se ut på D-tävlingar...
Svar
11
· Visningar
1 656
Senast: lundborg
·
M
Western Hejsan alla westen ryttare. Själv är jag ingen sådan men fick en chock:confused: när jag va inne på en annonssida och såg att det va...
Svar
11
· Visningar
1 366
Senast: real_cowgirl
·
A
Western http://www.clarkrassiquarterhorses.com/thetopsecret.html Jag tror detta är en american Quarter... från usa.. Hur tusan ser hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
11 176
Senast: Lenita
·
Western Vad har ni för showträns? Bilder gärna...........:) Funderar också på om enöras träns sitter lika bra som ett med helt...
Svar
6
· Visningar
1 248
Senast: Alazan
·
M
Western För att hitta ett passande träns/huvudlag????? Syntetsadlarna är ju svarta....(Köpte en IDAG...tjohoooo) :bump: men inga träns är ju...
2
Svar
37
· Visningar
2 985
Senast: simpe
·
D
Western Jag får hem min grundinridna 3,5 åring om en månad :love: och undrar nån har några tips om hur jag fortsätter min träning med honom...
Svar
7
· Visningar
1 971
Senast: qhhorses
·
Western jeg liker godt westernridning og i fremtiden når økonomien bedrer seg så vurderer jeg å kjøpe ei paint eller quarterhoppe som jeg kan...
Svar
8
· Visningar
1 202
Senast: wrangler
·
Western Nu har jag luskat en hel del i det att ta hem sadel från USA. Om jag tex. köper en sadel för 1200 US ~ 9000 SEK och frakten hit är...
2
Svar
27
· Visningar
5 646
Senast: CaliforniaSwed
·
M
Western Hej! Jag har börjat rida en quarter som från början är riden engelskt, men jag undrar dock om de inte gjorde den hästen en "björntjänst"...
Svar
7
· Visningar
1 378
Senast: Melgem
·
W
Western Ge mig de bästa tipsen att värma upp sin häst på när man är på ridbanan! :bump: Är trött på att se alla dessa ryttare som sliter i...
Svar
7
· Visningar
1 311
Senast: wonderbaunbabe
·
R
Western Har beställt ett vanligt tränsbett med koppar-ringar i mitten (blir som ett tredelat). Någon här som ridit med det?? Isåfall vill jag ha...
Svar
2
· Visningar
1 782
Senast: Sellan
·
Western Vilka ska dit? Ska ni tävla, grooma eller sitta på läktaren som publik? Vad ser ni mest fram emot och vad kommer ni inte se...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 197
Senast: Cowgirls
·
F
Western Smålandsposten var och intervjuade mig efter SM, och här är artikeln! :D http://www.smp.se/article/720785_102-164-0-0 :D :D
Svar
10
· Visningar
1 109
Senast: Piraja
·
K
Western hej kan man hyra western sadlar nånstans ? dom är ju väldigt dyra och man vet ju inte om hästen vill då är det onödigt att köpa en sadel...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: Seabaz
·
Western Japp, nu är ny sadel inhandlad :banana: blev tillslut en Premier Ringold :love: Min pappa gillade den så mycket så nu ska han köpa en...
Svar
4
· Visningar
1 149
Senast: CaliforniaSwed
·
Western En spänd ryttare ger ju oftast en spänd häst, och det kan ju om man har otur bli till en ond cirkel... Har ni några "knep" ni använder...
Svar
5
· Visningar
2 331
Senast: lilla_edvardsson
·
M
Western ...när hästen "går i rätt form"? Alltså när man med hjälp av tygel, ben osv. fått den att arbeta rätt med baken och "böja nacken"...
Svar
14
· Visningar
1 534
Senast: sannei67
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka