Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

W
Western Har sidepull och hackamore samma inverkan på hästen? Fick ryck av att sitta och klura på det! :crazy:
Svar
2
· Visningar
881
Senast: sarma
·
K
Western Har preis köpt en westernsadel men jag kan inte komma på var man ska fästa sadelngjorden någonstans... pinsamt... nån som vet...:confused:
Svar
7
· Visningar
3 382
Senast: naivasha
·
Western Hej! Känner mig lite förbryllad över storlekarna på W-sadlarna. Full QH bars-är det bredden på bommen, och hur kan man mäta det...
Svar
2
· Visningar
1 105
Senast: naivasha
·
Western Funderar på att köpa ett par westerntyglar till medryttarhästen då de han har nu gått sönder. Är ute efter några billiga, "bekväma"...
Svar
6
· Visningar
1 038
Senast: kirin
·
I
Western ... är jag på jakt efter! Sådana som inte går runt hela låret utan man spänner fast dem bara med en rem. Och som inte går ända ner till...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Western japp :smirk: Fortsätter att handla massa saker åt unghästen :o Nu letar jag efter ett par bara tyglar som är dubbelsydda? De ska vara...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: r_freddy
·
M
Western När man rider barrel race, måste hästen byta galopp inför varje sväng då eller svänger man åt samma håll hela tiden?
Svar
14
· Visningar
1 748
Senast: MittNyaJag
·
N
Western Vill ha en "stummare" pad till min sadel, i lämplig prisklass. Vet dock inte var jag ska leta/hur en sån här pad ser ut. Det fanns en...
Svar
8
· Visningar
1 069
Senast: lundborg
·
Western Jag har en undran ,man får tävla i all breed förstås men quarter / paint tävlingar ?den e väl inte dubbel reggad???? Den e ju...
Svar
8
· Visningar
1 487
Senast: Lenita
·
Western Ngn som har en sådan ? Funderar på att köpa en då den är på rea , kommer att använda den under ridning i skog .( Fritidsridning) Hur...
Svar
4
· Visningar
1 142
Senast: Lazy Lady
·
T
Western Hur bär man sig åt för att lära hästen detta? Nu gäller det markarbete.Jag står antagligen fel eftersom han flyttar sig åt fel håll när...
Svar
6
· Visningar
1 143
Senast: CaliforniaSwed
·
Western Jag rider för en tränare som enligt mig är jätteduktig, men jag har en liten fråga. När jag ska svänga, tex in på en volt så...
Svar
3
· Visningar
1 142
Senast: attempt
·
Western Nån som har har en sån?, provridit? För & nackdelar? Vart finns dom att köpa? Mallan
Svar
1
· Visningar
964
Senast: minternet
·
C
Western Någon som vet ngt om dessa två? Det enda jag vet är att båda är quarters och har tvälats i Reining av Peter Ljungberg.
Svar
11
· Visningar
3 058
Senast: tess444
·
Western Har tidigare läst att man inte ska börja med stång förrän hästen kan grunderna.....men vad räknas till grunderna? Ingår stop och spin...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: bigganl
·
S
Western har ni några bilder? förutom bro, grind och kasta lasso på dummy. Vad har ni sett för roliga hinder på tävlingar? Hur många...
Svar
6
· Visningar
2 325
Senast: Sellan
·
S
Western är det nåntng att satsa på, vet dock ej modell? såg en annons nära mig, ca 5000kr....
Svar
4
· Visningar
1 859
Senast: reykurboy
·
R
Western Vad är det roligaste ni fått i pris när ni vunnit en westerntävling? Var på en tävling häromdagen och såg att ryttarna fick en hel del...
Svar
13
· Visningar
1 580
Senast: sarma
·
Western Sitter och funderar över sadelbockar, har en från h**ks och en från b****s. Det är skillnad på bredd på dem, så stödet för sadeln blir...
Svar
3
· Visningar
1 966
Senast: MDusty
·
L
Western Hej!Jag har alltid velat pröva på western sen jag blev interesserad av hästar.men jag har ett problem jag vet inte var man kan pröva på...
Svar
0
· Visningar
1 634
Senast: _Linda__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka