Import av westernsadel från USA

Sv: Import av westernsadel från USA

Att jag är född och uppväxt i usa så kan jag säger det är de flesta. Men det finns folk som gärna ser en nöjd Kund. jag har taget hem 4 sadlar och som du skulle aldrig skicka de hem igen, jag sålde de här. Men jag själv har fortfarande svårt att släppe den tänkande (här i svergie) att "shit now i bought it, what do i do with it now" när nåt är t ex dålig passande, skulle aldrig tänke att lämna tillbaks det till säljaren. Men om nåt var fel eller trasig...look out!:devil: :D

Jag tror säker du har rätt, jag refererade til de jag hade pratat med (få i sammanhanget) och de hade inga problem med att ta tillbaks sadlarna. De verkar dock mer o mer seriössa i mina ögon!

Dock skulle jag, återigen, aldig göra mig omaket att sända tillbaka en felfri sadel! Man tjänar mer på att sälja den här hemma!

Dock skulle jag, återigen, aldig göra mig omaket att sända tillbaka en felfri sadel! Man tjänar mer på att sälja den här hemma!

Jo det gör man. Mamma ska åker till usa igen nu på onsdag...:devil: och jag redan letar efter saker att tynga ner hennes bagage tillbaks. Som Weed ebay finns det mycket att handlar för ibland hitta man bra affär. Man forlura inget att ta nåt hem även om jag vet inte hur det ska passa. Men En häst jag har har jag haft väldigt svårt att hitta en sadel till, Så jag ska köper en sadel åt honom här i svergie bara får jag vet att om det inte passar så är det smidigt att byta det. Denna gången tar jag honom med mig till affären och prova där.

Nu har jag luskat en hel del i det att ta hem sadel från USA.

Om jag tex. köper en sadel för 1200 US ~ 9000 SEK och frakten hit är 200 US ~ 1500 SEK skulle då tullverkets avgifter för den vara sammanlagt 2978 SEK för tull (2.7%) och moms (25%), enligt tullverket själv.

Hörde också med posten och speditionsavgiften låg på 63 SEK.

Alltså skulle sadeln sammanlagt hamna på 12041 SEK. Hur är det nu, kommer det landa på det priset då? Eller ja, ungefär då? Eller kan det plötsligt rusa upp i pris utan att jag inte har en aning om det när jag ändå hört med både tullverket och posten om priser?

Ni med erfarenhet får jättegärna svara och tipsa om era erfarenheter:bow:

Hej!
Jag var inne på, att precis som du, beställa sadel från USA.Jag kollade omkring för att förstår villka kostnader det skulle bli osv.
Det verkade så invecklat och inga kostnader verkade vara fasta, utan det var mycket om och men.

Jag åkte istället till ett ställe i Vingåker som en grossist från USA har, där jag också kunde ta med hästen och prova sadlarna. (Samma sadel som jag hade tänkt ta hem från USA.)
Han är ruskigt duktig och har själv en massa hästar och så.
Lycka till!
//Gilly

Jag åkte istället till ett ställe i Vingåker som en grossist från USA har, där jag också kunde ta med hästen och prova sadlarna. (Samma sadel som jag hade tänkt ta hem från USA.)
Han är ruskigt duktig och har själv en massa hästar och så.
Lycka till!
//Gilly

Har dom någon hemsida? Lät ju intressant:d

Jag köpte hem två sadlar med syfte att sälja den ena, slutade med att jag sålde båda för de passade inte riktigt min häst.

Tullade inte för någon av dem... har för mig att säljaren skrev ner priset på paketet! :D

Hur mycket var sadlarna sammanlagt värda och hur mycket skrev säljaren ner priset till? Med vilket fraktbolag skickades dom med? Vad kostade frakten?

Huh många frågor där;)

Jag tog de hit när jag var hemma och hälsade på. Men nu sk min mamma ta imot en jag har hittat på ebay och sen skicka det via posten utan stora kostnader sen sänka vi kvitto som jag har köpt det av en privat person.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka