Hur gör ni som har syntetwesternsadel?...

Sv: Hur gör ni som har syntetwesternsadel?...

Ja det kan ju vara en förklaring.

Till trådskaparen:
Ett alternativ är ju att be någon som syr i läder att sy upp ett träns. Då får man det exakt som man vill och kan välja ett kvalitetsläder.

Köp ett vanligt engelskt träns och ta bort nosgrimman? :p

He he he nu var du rolig va...:smirk:
Vanliga träns har jag så många så jag inte ens orkar räkna...
...och nosgrimman är ju borta fär länge sen ju :idea:

// M

Ja det kan ju vara en förklaring.

Till trådskaparen:
Ett alternativ är ju att be någon som syr i läder att sy upp ett träns. Då får man det exakt som man vill och kan välja ett kvalitetsläder.

Lite för dyrt tror jag...?
Inte ska jag tävla heller... jag vill bara att det ska matcha...
...Inte kul om älgarna och joggarna i skogen tycker att man är omatchad he he :o :smirk:

Men det löser sig nu.
Jag har beställt träns och tyglar idag så nu är det bara att vänta med spänning och se vad det är som kommer att dimpa ner i lådan?

// M

Ett annat alternativ kan vara att färga det brunalädret med narvsvärta. om du hittar ett snyggt brunt du gillar.

Äh! Bra start tills man hittar vad man vill ha!

här finns det , men det kostar :cool:

hs119-2.jpg

http://www.whc.nu/

Grattis till din nya sadel! Många underbara ridturer nu att se fram emot! :)

Tack!
Ja det ska bli hääääärligt...när jag har vant mig...
Nån annan som fått ont i höfterna av att börja rida i westernsadel?
Jag får kramp på utsidan av låren också.....?
Hoppas att det handlar om att vänja sig...
Nu trivs ju pållen så bra med sadeln så jag byter aldrig.

// M

Öhh?? Jag har två svarta westernträns hemma i cob storlek, var inte så speciellt svårt att hitta... inte tycker jag det är sämre än några andra träns heller. Okej, klass 1000:- och uppåt då, men de vore väl fan annars;)

Tack!
Ja det ska bli hääääärligt...när jag har vant mig...
Nån annan som fått ont i höfterna av att börja rida i westernsadel?
Jag får kramp på utsidan av låren också.....?
Hoppas att det handlar om att vänja sig...
Nu trivs ju pållen så bra med sadeln så jag byter aldrig.

// M

jag testade min westernsadel idag och jag fick jätteont överallt.
va inte alls bekvämt :crazy: jag fick ont i låren och av den där saken som hornet sitter på längst upp. ajaj.
men det e väl en vanesak, detta är mina ndra westernsadel och jag har haft lika svårt att rida i båda. detta lär nog bli mitt sista försök. (alltså jag ska rida i den en tid och avgöra..)

jag testade min westernsadel idag och jag fick jätteont överallt.
va inte alls bekvämt :crazy: jag fick ont i låren och av den där saken som hornet sitter på längst upp. ajaj.
men det e väl en vanesak, detta är mina ndra westernsadel och jag har haft lika svårt att rida i båda. detta lär nog bli mitt sista försök. (alltså jag ska rida i den en tid och avgöra..)

Hmmmm, jag gillar min sadel nu...men den är liten i sitsen...eller rättare sagt JAG är något för stor för den....så det blir hårdträning och bantning som gäller ;)
Vad har du för typ av sadel och vilken stl. ? det låter som om din är trång också?

// M

JISSES va snyggt!!!!
Vill HAAAAA!!
Synd bara med pållens burriga lugg...alla snygga pannband försvinner liksom.

// M

De flesta har ju flätat ihop pannluggen i en fläta när de tävlar och då syns ju pannbandet. Själv har jag ett svart tvåöras träns med mycket silver men det köpte jag på ebay.

De flesta har ju flätat ihop pannluggen i en fläta när de tävlar och då syns ju pannbandet. Själv har jag ett svart tvåöras träns med mycket silver men det köpte jag på ebay.

he he he....:smirk:
Nu snackar vi RIKTIG pannlugg ;)
Den är som 4 vanliga pannluggar, men det går nog att göra en tofs av den också...jag tävlar inte och kommer nog inte att gör det heller. Jag gillar inte tävlingar :D

// M

P.S Fin avatar! Är det du? D.S

Senast ändrad av en moderator:

den är 16 sitsen så den ska inte vara för liten.
wintec modell.

säkert inget fel i sadeln i sig, dessvärre så är hästen extremt svår att sitta på i alla sadlar och det kändes väl svårare i en westernsadelm bara tyvärr :-/

vore kul o se foton sen med häst i svrta utrustningen. Lägg in foton sen hörni när ni fått era träns. jag inte beställt nåt än, svårt o bestämma sig sen är det ju roligare o beställa om man hittar fler grejor från samma ställe o har råd..Funderar ju på o köpa ett bett med skänklar också

he he he....:smirk:
Nu snackar vi RIKTIG pannlugg ;)
Den är som 4 vanliga pannluggar, men det går nog att göra en tofs av den också...jag tävlar inte och kommer nog inte att gör det heller. Jag gillar inte tävlingar :D

// M

P.S Fin avatar! Är det du? D.S

JApp det är jag och min 27-åring fast han vara bara 26 där :)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 202
Hästvård För ett par år sedan gjorde jag något otroligt oansvarigt och köpte en osedd häst från utlandet. Från ett känt försäljningsställe som...
Svar
16
· Visningar
3 303
Utrustning Har en sexåring som jag har svårt att få att gå stilla i sin form, hon liksom söker sig nedåt, sen är det nästan som nåt hugger till i...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 378
Senast: Blandrastik
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
6 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat