Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Islandshäst Hej, Är det någon här som har erfarenhet av att rida "bettlöst" på islandshäst, dvs med sidepull, hackamore el dyl. Jag har precis fått...
Svar
19
· Visningar
6 329
Senast: Sammets_rosa
·
L
Trav en sak som ja undrat över länge,är varför när man kör hästen så varför låter man hästen bara skritta en bit innan man börjar trava? å...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: meander
·
M
Trav vard-ML-1602466-ML-
Svar
0
· Visningar
1 180
Senast: meander
·
Körning loksele eller bröstsele? Lokselen är väl bättre om hästen ska dra tunga grejor?
Svar
2
· Visningar
1 122
Senast: _L_
·
Islandshäst Hej! Är lite nyfiken på vad namnet Gerpla betyder? Är det någon i detta lilla sällskap som kan svara på min fråga? Vore roligt bara...
Svar
2
· Visningar
1 468
Senast: Pettsson
·
L
Trav ja har nyss skaffat ett vbl! som vart hos en proffstränare men nu har vi köpt honom..! men eftersom ja går i skolan o kommer hem vid 5...
Svar
8
· Visningar
1 286
Senast: ghost
·
Körning Egentligen är det konstigt att folk som inte är superduktiga vill delta i ett DM. Det är en av de få tävlingar där uppklassade ekipage...
Svar
13
· Visningar
1 588
Senast: alisson
·
Western i horsemanship och showmanship. Är det med repgrimma och rep eller till och med lösa pållar? Hmm..när jag ändå frågar kan jag nog slänga...
Svar
4
· Visningar
1 246
Senast: Intejag
·
Trav e jag jobbig.. men jag har ju främst riktat in mig på hästarna innan.. dena länk, översta raden alltså sista loppet, vad betyder 6g...
Svar
4
· Visningar
1 752
Senast: nilema
·
M
Fälttävlan I exempel debutant och lätt fälttävlan? Vad ingår det för dressyrprogram i lätt och debklass? I banhoppningen samt terrängen hur många...
Svar
3
· Visningar
2 568
Senast: **BORTTAGEN**
·
K
Hoppning gnagg-ML-1597014-ML-
Svar
0
· Visningar
963
Senast: körsbäret
·
C
Western Lite inspererad av SM snacket kanske skulle man försöka samla ihop sveriges alla nordis western ryttare för riks (får ju inte säga SM...
Svar
13
· Visningar
1 399
Senast: pherion
·
A
Svar
0
· Visningar
970
Senast: Aip
·
Körning Mitt sv Hbl är inkört men jag har aldrig kört honom, han är 7 år hög och stor och maffig. Min kropp har tagit lite stryk med åren och...
Svar
3
· Visningar
1 048
Senast: miamiamia
·
C
Trav Jag reagerade starkt när jag läste att 12 årige avelshingsten Ideal Sund kvalat.Vad är meningen med att kvala en 12 åring som har två...
Svar
15
· Visningar
1 415
Senast: Camarotheking
·
T
Trav har en tvååring som är bakskygg. Någon som har tipps om hur jag kan göra. Går att ha vagn på honom men han hoppar som en känguru om jag...
Svar
8
· Visningar
1 344
Senast: Rikkan
·
P
Hoppning \"min\" hingst vann i Berlin idag! gnagg-ML-1595705-ML-
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: pialotta
·
B
  • Låst
Hoppning Jag vet inte varför, men jag är otroligt rädd för att hoppa i galopp! :bump: Jag red igår på min häst Bianca över en liten bana som...
Svar
1
· Visningar
1 037
Senast: Snuffsan
·
C
Western Kan man \"tävla\"utan stigbyglar? Kan man vara med på tävlingsträning utan stigläder och stigbyglar? Jag har en ny sadel men har inte...
Svar
5
· Visningar
1 315
Senast: Colleen
·
G
Körning När jag började köra tyckte jag att precision var svårt, men med åren (och med mina underbara hästar) har jag börjat tycka om det mer...
Svar
6
· Visningar
1 226
Senast: KaZa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama