Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Western Sqha skall enligt dess ordförande försöka ta intiativ till att få ett enda SM för WRAS, Paint och Quarter där respektive organisationers...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 917
Senast: Lenita
·
B
Fälttävlan Är det speciela dressyr program när man ska rida debitant på ponny var kan man hitta dom på nätet?
Svar
8
· Visningar
1 859
Körning Kan någon förklara lite om reglerna i lagkörningen för mig..? Jag har fått höra att lagserien är till för nya kuskar, alltså sådana som...
Svar
4
· Visningar
1 118
Senast: Anton
·
F
Körning Köra med hackamore (ej på tävling), för- och nackdelar?
Svar
7
· Visningar
1 493
Senast: alisson
·
L
Trav ville veta vad ni tycker om det?!?! å varför göra de för?är det inte bättre å låta hästen växa färdigt ,inte så kul om den blir...
Svar
10
· Visningar
1 455
Senast: ankans
·
B
Övr. Grenar eller är det jag som är blind? vart tog min tråd vägen ang "Pris på fd galoppör".. :confused: :confused: :confused:
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Hambo
·
S
Hoppning Var med på en klubbhoppning den här och förra helgen och har nu kommit på att tjejen har för dålig kondis. Jag rider mest dressyr men...
Svar
1
· Visningar
1 064
Senast: Ramona
·
B
Islandshäst Hej, Är det någon här som har erfarenhet av att rida "bettlöst" på islandshäst, dvs med sidepull, hackamore el dyl. Jag har precis fått...
Svar
19
· Visningar
6 331
Senast: Sammets_rosa
·
L
Trav en sak som ja undrat över länge,är varför när man kör hästen så varför låter man hästen bara skritta en bit innan man börjar trava? å...
Svar
8
· Visningar
1 440
Senast: meander
·
M
Trav vard-ML-1602466-ML-
Svar
0
· Visningar
1 181
Senast: meander
·
Körning loksele eller bröstsele? Lokselen är väl bättre om hästen ska dra tunga grejor?
Svar
2
· Visningar
1 122
Senast: _L_
·
Islandshäst Hej! Är lite nyfiken på vad namnet Gerpla betyder? Är det någon i detta lilla sällskap som kan svara på min fråga? Vore roligt bara...
Svar
2
· Visningar
1 468
Senast: Pettsson
·
L
Trav ja har nyss skaffat ett vbl! som vart hos en proffstränare men nu har vi köpt honom..! men eftersom ja går i skolan o kommer hem vid 5...
Svar
8
· Visningar
1 287
Senast: ghost
·
Körning Egentligen är det konstigt att folk som inte är superduktiga vill delta i ett DM. Det är en av de få tävlingar där uppklassade ekipage...
Svar
13
· Visningar
1 592
Senast: alisson
·
Western i horsemanship och showmanship. Är det med repgrimma och rep eller till och med lösa pållar? Hmm..när jag ändå frågar kan jag nog slänga...
Svar
4
· Visningar
1 246
Senast: Intejag
·
Trav e jag jobbig.. men jag har ju främst riktat in mig på hästarna innan.. dena länk, översta raden alltså sista loppet, vad betyder 6g...
Svar
4
· Visningar
1 752
Senast: nilema
·
M
Fälttävlan I exempel debutant och lätt fälttävlan? Vad ingår det för dressyrprogram i lätt och debklass? I banhoppningen samt terrängen hur många...
Svar
3
· Visningar
2 573
Senast: **BORTTAGEN**
·
K
Hoppning gnagg-ML-1597014-ML-
Svar
0
· Visningar
963
Senast: körsbäret
·
C
Western Lite inspererad av SM snacket kanske skulle man försöka samla ihop sveriges alla nordis western ryttare för riks (får ju inte säga SM...
Svar
13
· Visningar
1 399
Senast: pherion
·
A
Svar
0
· Visningar
970
Senast: Aip