Tävlingar

• Western
  • Trådstartare Trådstartare MischaMir
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 088
M

MischaMir

Var kan man tävla i western om man inte har en renrasig paint ellet quarter? Är dessa i samband med de "renrasigas" tävling eller hur är det? Om man har en icke renrasig får man tävla i alla grenar som finns då? :confused:

Har du en korsning (ej appendix = korsning m. fullblod) Får du inte tävla i QH eller paint-klasser. På de öppna WRAS-tävlingarna däremot får du rida och ibland finns det sk. all-breeds klasser i samband med Qh och paint-showerna.

Malin

Leta upp närmaste westernklubb och kolla in deras tävlingskalender :idea:
På dessa tävlingar är alla raser välkommna.
Så finns det olika nivåer på tävlingar allt ifrån små träningstävlingar till A o B tävlingar som är för dom duktigaste.

Lycka till
Monke :)

Åh, tack det ska jag göra! Skrev upp mig faktiskt igår hos en förening, jag får kolla upp dom!
Tackar ;)

I alla tävlingar som ordas av klubbar anslutna till WRAS kan du tävla i alla nivåer upp till SM med vilken ras som helst.
Du får inte tävla i boskapsklasser om mankhöjden är mindre än 140 cm.

Liknande trådar

Tävling Jag letar efter bra musik att tävla till, i detta fallet är det islandshästgrenen Gæðingalist men jag tänker att tråden kan fungera även...
Svar
7
· Visningar
279
Senast: Gabby_Ossi
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
6
· Visningar
790
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
680
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka