Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Q
Hoppning nu har jag suttit och lagt upp startegin för säsongens alla tävlingar. men nu ser jag att vissa tävlingar är märkta div 2 omg 1 mm mm...
Svar
5
· Visningar
1 015
Senast: kopparberg
·
Hoppning Frågar man ingenting, får man ingenting veta ;) Finns det några övningar man kan göra hemma (utan häst) för träna upp sin egen...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: Hästbiten
·
F
Hoppning Hur gör man för att få hästen att värkligen hoppa som man vill att den ska hoppa. Jag funderar på att börja hoppa snart men jag vet...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: Flizzan
·
A
Hoppning Hur många galoppsprång blir det om det är 8 m mellan två hinder?? Det är en D-ponny. :bump:
Svar
5
· Visningar
1 124
Senast: DFZ
·
M
Fälttävlan vad är de för skillnad mellan regional debutant och lokal debutant? ungefär vilken höjd ligger hindren på i banhoppningen för stora...
Svar
6
· Visningar
1 415
Senast: Iaraphel
·
T
Körning Vad är det man ska tänka på, är det något speciellt om man jämför med körning med vagn/ gigg/ sulky? Har en ganska stora damer jag kör...
Svar
7
· Visningar
1 327
Senast: alisson
·
Z
Körning Jag har lagt ut annons här på Buke+ andra hästsajter. Spanat in Tidaholms hemsida och ytterligare några sidor. Men dom har bara nytt...
Svar
12
· Visningar
1 758
Senast: Znozan
·
N
Trav Jag har en travare som är nyligen inriden och inhoppad som en vill starta på travet igen. Han ska fylla 7 i maj och är efter Nick...
Svar
5
· Visningar
1 045
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Körning En fd "Kompis" till mej håller på att plåga sin shettis med att försöka få den till nån slags travponny. Men hon får han inte framåt...
Svar
1
· Visningar
1 004
·
R
Islandshäst Hur tycker ni att det "ska" se ut (storleksmässigt ryttare+häst) på en islandshäst? Bild? Dom kan ju bära mycket, det vet jag ju men för...
Svar
2
· Visningar
1 112
Senast: Trassla
·
S
Distans På vissa tävlingar har jag sett att man har en minimum vikt. Hur gör man då man inte kommer upp i denna vikt? Får man då någons slags...
Svar
4
· Visningar
1 166
Senast: Stopek
·
Hoppning Jag har ett 5-årigt sto (oj snart 6) som jag har börjat att rida in. Jag rider och kämpar på med grund-dressyr men vill även att hon...
Svar
2
· Visningar
1 041
Senast: Moppa123
·
Western Varför ska det vara så svårt att hitta en bra tränare? Vill "skola om" (eller vad man ska kalla det) herman till westernhäst. Eftersom...
Svar
1
· Visningar
1 038
Senast: hotrodder
·
S
Western Skall du sälja Hotrodder?? :confused: Du skall väl inte lägga av? /S
Svar
8
· Visningar
1 498
Senast: hotrodder
·
S
Trav Varför anväder man cressendo(lr hur det stavas=)? :bump:
Svar
6
· Visningar
1 575
Senast: **BORTTAGEN**
·
Islandshäst min best har inte världens bästa tölt. Han är alldeles för bekväm av sig. han är alltid varm och lösgjord innan jag börjar tölta. Bort...
Svar
5
· Visningar
2 066
Senast: josse
·
B
Western Hur planeras nya året? :)
Svar
17
· Visningar
1 268
Senast: Smilly
·
C
Körning Hej! Har någon köpt den billiga shettisgiggen som Equilex säljer? Är den bra och var den lätt att montera? :confused:
Svar
4
· Visningar
1 245
·
Western Visst finsn det en sån? Läste o mdet förut men kan inte komma ihåg var. Nån som vet nåt om den?
Svar
3
· Visningar
1 269
Senast: Lima1
·
L
Trav Japp, det ska jag göra... (eg min gubbe). Men jag förstår inte riktigt... Jag har alltid kört med "vanliga" selar och inte lagt ner allt...
Svar
4
· Visningar
2 617
Senast: lila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka