Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

L
Trav hur lägger ni upp året för eran häst? Speciella träningssäsonger, tävlingssäsonger osv.? Hur tränar ni under de olika perioderna? Vad...
Svar
6
· Visningar
2 259
Senast: Lindi
·
M
Hoppning Hoppade idag. Har lite problem som jag hoppas få lite tips om vad jag kan göra.. Hoppade som sagt idag, kommer jätte fint, stark galopp...
Svar
8
· Visningar
1 079
Senast: miss_willow
·
R
Fälttävlan behöver man samma sak på lokal fälttävlan som lokal hoppning å dressyr??? mer än att man behöver fälttävlans kort..
Svar
1
· Visningar
988
S
Fälttävlan jag undrar omman kan vara med på en ungponny som är 6 år i lag sm i fälttävlan, och isf hur man skall "kvala"....
Svar
2
· Visningar
1 458
Senast: Birke
·
Körning Har sett att många kör på bett med "häveffekt" typ Liverpool, pelhamstång osv. Kan man köra på Pessoabett också eller är det helt...
Svar
15
· Visningar
1 731
Senast: moonlightgarden
·
I
Körning Vi har precis påbörjat inkörning med delvis lånad utrustning. Om några dagar kommer äntligen vår beställda vagn (en gigg)och vi har köpt...
Svar
5
· Visningar
2 888
Senast: alisson
·
S
Hoppning Jag har en 3årig (2,5) russ hingst som jag tränar för ponnytrav. Nu undrar jag om det är skadligt om man löshoppar en så pass ung häst...
Svar
2
· Visningar
758
Senast: talåj
·
Svar
0
· Visningar
973
A
Islandshäst hejsan. jag har en isis som jag tänker klippa på halsen och kanske under magen oxå.. men behöver jag ha täcke på hästen då när den går...
Svar
10
· Visningar
1 502
Senast: reykurboy
·
Trav ...i Eskilstuna, någon av er som finns där/ har hästar där/ tränar där eller är hästskötare där? undrar Inelin. :)
Svar
13
· Visningar
1 682
Senast: sme
·
Trav Quattro Qui står som stickelhårig ljusbrun i ATG's databas, men jag tyckte att han såg ut som skimmel :confused: (han vann ju sitt lopp...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: shattis
·
W
Fälttävlan undrar är det någon som vet om någon tv kanal kommer visa något från detta? vill så gärna se men hade inte råd att åka dit... vet att...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 361
Senast: aicha
·
Trav Satt och kikade på "dagens rätt" idag, där en av hästarna gick med vad jag antar är en huvudstång. Någon som kan förklara för mig varför...
Svar
3
· Visningar
3 275
Senast: _FiA_
·
Trav Ger ni hö på tävlings dagen? På morgonen och i transporten? Har hört att det inte är bra att ge, för det tar så lång tid för magsäcken...
Svar
9
· Visningar
1 190
·
Trav Läste i tidningen B-tränaren om ett par som körde in alla sina hästar först vid två års ålder. De menade på att de får mindre med skador...
Svar
16
· Visningar
1 422
·
Fälttävlan jag undrar hur jag vad jag ska göra för att hästen inte ska rusa så efter att hon har hoppat ett hinder, jag tävlar inte men ska ta...
Svar
3
· Visningar
1 204
Senast: urkella
·
L
Trav min har guldskor med brodd på sig men inga snösulor ..men har ni det???
Svar
7
· Visningar
1 109
Senast: Lindi
·
Fälttävlan Lat som jag är så frågar jag er och hoppas ni har bättre koll på TR-ändringarna.. Går inga HÄST DEBUTANT på LOKALlicens nästa år? Måste...
Svar
3
· Visningar
1 229
G
Fälttävlan Var nyss inne på Aftonbladets hemsida, och läste Eva Eternells artikel "Ridsportåret 2003". Eva hade intervjuat Jan Brink om hans år...
Svar
8
· Visningar
1 708
Senast: Egonson
·
Körning Ska alternativt köpa en fd. travare som kommer direkt från travet. Förutom att rida hästen har jag tänkt köra men kör helst med andra...
Svar
4
· Visningar
1 594
Senast: Cilva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dagens nagellack!
  • Valet i USA
  • Secret Santa 2024

Hund, Katt, Andra Djur