Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

R
Trav Jag har varit ute och tränat på våran is med ponnysar, en rakbana på 450 meter, längst ut var det 20-25 cm is eller kanske tillochmed...
Svar
3
· Visningar
1 087
Senast: mia
·
Körning Vilken stl. brukar passa en liten D-ponny. Ska man köpa rockard stl.ponny eller stor? På sele funderar jag på stl.Cob :confused:
Svar
1
· Visningar
1 218
Senast: Sofiplopp
·
J
Islandshäst Hakar på tävlingstråden... Hur förbereder ni träningen inför tävlingssäsongen? Tränar ni på ovalbana innnan, går kurser, rider med mkt...
Svar
3
· Visningar
1 309
Senast: rammstein
·
O
Övr. Grenar hur fort går det i ett tävlingslöp? hur gammal får en galopphäst vara? :confused: :banana:Mari :bump:
Svar
7
· Visningar
1 384
Senast: Juvelflickan
·
C
Western Jag skulle gärna vilja börja med western med min tinker men jag vet inte riktigt vilken klubb jag ska gå med i. Hur är det egentligen...
Svar
4
· Visningar
1 665
Senast: carran
·
P
Övr. Grenar Hej! Jag undrar hur ung en shettis får vara som yngst när man startar ponnygalopp med den :confused: Vet nån??
Svar
10
· Visningar
1 378
Senast: PONNY_LOVER
·
M
Hoppning Skulle behöva lite hjälp med avstånden. Hur många meter går det in på 3 galoppsprång osv.
Svar
8
· Visningar
1 211
Senast: Favina
·
Distans hej! har börjat träna långa långsamma travpass med hästen.. lindar benen när jag rier, men hon blir iaf tjock i benen. :confused: Hur...
Svar
8
· Visningar
1 896
Senast: mahlmt
·
Distans Man måste ju ha en sån om man ska tävla... :D Kan man maila nån med adress o sånt så att man slipper gå in på posten och betala med...
Svar
11
· Visningar
1 292
Senast: mahlmt
·
G
Trav Hej alla kunninga travfolk, jag behöver hjälp, min speedcart har jag lånat ut och en häst har sparkat sönder ena stötdämparen , jag tror...
Svar
7
· Visningar
1 454
Senast: Zandrah
·
T
Western Letade i gamla trådar men fann ingen som kunde svara på mina funderingar... :crazy: Till problemet: Jag har ridit western ett antal år...
Svar
8
· Visningar
1 450
Senast: alazzi
·
S
Övr. Grenar Skulle vilja prova på att rida bruksridning med min islänning, antingen på en kurs eller tävling. Är det någon som har några tips max 10...
Svar
5
· Visningar
1 397
Senast: Asfolath
·
R
Islandshäst Hur stor är chansen att en pålle från island får exem när den kommer hit? Är det lika stor chans för alla eller beror det på tex kön...
2
Svar
35
· Visningar
3 508
Senast: carroåjohan
·
Hoppning har ni några små-problem eller så, med er sits och inverkan i hoppningen? nästa alla har ju någon liten ovana eller nåt. det jag gör...
2
Svar
25
· Visningar
2 168
Senast: Maliiin_
·
M
Western Hej! Håller just nu på att vänja vår unghäst (2 år i maj) med sadeln. Jag har haft en lätt engelsk sadel på flera gånger och vi har...
Svar
8
· Visningar
2 399
Senast: Blaze_Of_Glory
·
Islandshäst vad har man till en islandssadel? dressyr eller allroundmodellen på schabraket eller vojlocken? Har sett att en del (många på island...
Svar
15
· Visningar
2 450
Senast: Blossi
·
P
Fälttävlan hej jag undrar om man kan hyra en fälttävlans bana för typ en timme och träna?? har sett att de går på vissa ställen.. och var finns det...
Svar
1
· Visningar
1 130
Senast: fio
·
N
Western Hej! Jag har just köpt en nu westernsadel! och jag vet inte hur jag ska dra gjorden! Nu tänker ni väll att vilken korkskalle som har en...
Svar
7
· Visningar
1 489
Senast: Natalyah
·
S
Trav Vart får man tag på sånna där plastband man flätar i manen på trav hästar? Hur gör man? Hur börjar man? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 555
Senast: Maddizz
·
R
Trav Vad gör man med en sådan? Korv? Skrittar på platt mark och plogad väg? Rider -för att förhoppningsvis kunna rida skolor och stärka...
Svar
7
· Visningar
1 443
Senast: Rikkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Vilken försäkring?
  • Valp 2025