Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

S
Distans Jag köpte en pulsmätare för ungefär en måand sedan en (Polar A) med en klocka till som man har på armen. Skulle prova den i går för...
Svar
4
· Visningar
1 356
Senast: shampiz
·
R
Körning Kollade lite på Equilex.se och fick se en vagn som jag tyckte var fin. Vad tror ni...kan den passa en stor shettis?? Vagn Tycke den...
2
Svar
20
· Visningar
3 121
Senast: Dragonfruit_
·
Islandshäst vilken modell på sadelgjord är vanligast till en islandssadel? har fått för mig att dressyrgjordar är vanliga, är det så? :confused:
Svar
7
· Visningar
1 708
Senast: Boj
·
M
Western Vilka tävlingar skall ni åka på i år??? Och vad förväntar ni er av arrangörerna?? :bump:
Svar
14
· Visningar
1 174
Senast: Emelyne
·
M
Körning ska se så jag inte har missat något angående regler för att få tävla. man behöver: ponnyn: registrerad ponny mätintyg vaccinations intyg...
Svar
3
· Visningar
1 010
Senast: Welsh
·
J
Islandshäst Jag försöker få min häst att bli mer stark i bakdelen för att fixa en bärigare tölt. Övningar som jag gör är bland annat öppna...
2
Svar
34
· Visningar
3 192
Senast: josse
·
Hoppning Jag känner en tjej som rider för noga på hinder. Altså hon lägar hästen oftast rätt på hinder, så att hästen ej behöver taxera själv...
2
Svar
26
· Visningar
2 475
Senast: DFZ
·
M
Hoppning HeJ Vad gör man om en häst springer lite fort på hoppnings banorna :confused: Ibland så rusar hon mot indret :D och hoppar antingen...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: _Peplis_
·
L
Trav och 2 rundor med lite intervaller.. han får ett snabbjobb på tisdagar lr onsdagar och så blir han körd en sträcka på ca 5-6 km på...
Svar
13
· Visningar
1 620
Senast: Zandrah
·
S
Övr. Grenar Jeg blir ofte litt sliten midt i ryggen når jeg rir. Særlig ubehagelig kan det være å sitte ned i trav. Men i dag red jeg uten sal, og...
Svar
2
· Visningar
1 200
Senast: sleepy
·
B
Övr. Grenar Är väldigt nyfiken på att veta hur långt ni har kommit med era 3-åringar? Själv har det varit väldigt taskigt underlag här hemma under...
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: BJÖRKIS
·
K
Islandshäst Behöver hjälp med passen. Ska börja lägga min häst i pass och vill gärna ha lite tips och tankar om vad man bör tänka på mm. Vill att...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: Freyr
·
Körning Ska visa min (snart) treåriga shetlandshingst på premiering nästa år och undrar vilken vagn som ni anser är den bästa att köra med under...
2
Svar
28
· Visningar
2 396
Senast: Dragonfruit_
·
G
Hoppning Både jag och min häst (c-ponny) behöver självförtroende i hoppningen! Skulle behövs lite bra tips annat än att "hoppa mycket"...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: Tingeling85
·
Fälttävlan Hej allihopa!! De är så här att jag skulle vilja ha hjälp med svaren på ett par frågor och nu hoppas jag att ni kan hjälpa mej! För ett...
Svar
3
· Visningar
1 565
Senast: Avalon
·
C
Western Jag håller på och utbildar mig till massör. Det är väldigt många hästar som har ont i ryggen och jag är väldigt intresserad av att lära...
Svar
10
· Visningar
1 877
Senast: anders
·
H
Hoppning Jag ska ha min sköthäst hela sommaren och undrar ifall jag skulle kunna ställa upp i en liten Clear Round i hoppning någonstans i...
Svar
5
· Visningar
1 024
Senast: Hästbiten
·
Körning Jag har tänkt börja köra min ponny med skygglappar, för han är ganska tittig - särskilt när han kommer upp lite i kondition! Någon som...
Svar
5
· Visningar
2 000
Senast: Gisburne
·
Trav Har för mig att det finns några från Gävle här....Jag o Virre skall på nån tillställning i Gävle den 30:e...alltså det har med trav att...
Svar
11
· Visningar
1 100
Senast: Eem
·
B
Övr. Grenar Har två små ston som nu 2004 blir 2 år. Skulle vilja ställa ut dom och undrar hur jag bär mig åt för att hitta de olika utställningarna...
Svar
16
· Visningar
1 523
Senast: Gisburne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka