Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Islandshäst Jag undrar om någon vänlig själ kan hjälpa mig att översätta de isländska namnen på olika bedömningskriteria. Här är de isländska orden...
Svar
5
· Visningar
1 772
Senast: Båbbe
·
B
Distans vill veta mer om distans!!
Svar
5
· Visningar
1 120
Senast: Hfors
·
Islandshäst I sommras var jag och tittade på ett turridningsstall. Innan jag gick in i hagen noterade jag att företaget/anläggningen var godkänd av...
Svar
8
· Visningar
2 134
Trav Hur ser ni på det här med att sko om dagarna innan start? Byta skor och sömmar är naturligt att man (oftast)gör, men att verka & sko...
Svar
6
· Visningar
1 338
Senast: b4nugget
·
W
Western Efter att ha läst tråden om islänning som westernhäst så började jag fundera=) Jag har bla ett halvblod som min sambo lärde...
Svar
14
· Visningar
1 745
Senast: alazzi
·
Körning Vi har fått låna en shettis för att prova på att använda den att köra lite grejer hemmvid. Det är en välkörd ponny och vi ska få lite...
Svar
16
· Visningar
1 998
Senast: Dragonfruit_
·
N
Körning Någon som har en enbetssele från Equilex? är de bra? Jag funderar på en till min lilla shettisdam. jag menar den billigaste varianten...
2
Svar
25
· Visningar
2 409
·
B
Körning Jag sköter bl.a ett 1 ½ årigt shetlandsponnysto, och jag undrar när man kan börja vänja henne med bett och när man kan börja tömköra...
Svar
6
· Visningar
3 865
·
Hoppning Hur ska man lära hästen att hoppa "normalt" ?? Hästen som ja rider på hoppar alldeles för högt över hindren.. Ibland hoppar hon även...
Svar
4
· Visningar
996
Senast: bibban
·
C
Trav Jag tycker faktiskt att det är fel att bötfälla eller sätta startförbud om kusken väljer att ta sin häst ur loppet pga olika...
Svar
12
· Visningar
1 261
Senast: Camarotheking
·
A
Körning Jag har en trätrilla med järnhjul och skulle vilja ha dom gummerade. Men att skicka i väg dom kostade 2000kr styck, vilket kändes lite...
Svar
8
· Visningar
5 130
Senast: **BORTTAGEN**
·
I
Islandshäst Ett vårtecken så gott som något: :cool: Nu ligger Tävlingsinfo 2004 ute på SIFs webbsida, icelandichorse.se (just nu) överst under Nyheter.
Svar
4
· Visningar
1 156
Senast: Orfeus
·
Trav kollade runt på bilder av honom för att få se ett entömsbett. o fick se en massa mojänger på honom..kanske de skulle kolla hur han mår...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 895
K
Trav Hej! Vad kul det är att anmäla och anmäla och inte komma med till start. Mitt sto som jag leasar har gjort 2 starter i karriären men...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: Cilva
·
S
Trav Jag var på banan med mitt ung russ! Han går jätte bra, jag vände upp ca 40m bakom ett par andra lite snabbare russ, och dem sprang han...
Svar
4
· Visningar
1 044
Senast: ameo
·
D
Körning Vad bör jag välja? Finns det lokselar som inte väger ett ton? Jag vill ju gärna kunna få på den på hästen utan hjälp. Min kompis har en...
Svar
11
· Visningar
5 956
Senast: Diggemon
·
T
Körning när jag kör min rockard med en brös sele, trär jag i remmarna i ögglan och drar åt på innersta håller.När jag skrittar går det hur bra...
Svar
13
· Visningar
1 407
Senast: janta
·
Körning Får snart hem en 11 årig shettis valack och undrar nu hur mycket på ett ungefär han orkar dra.Han är normal byggd ca 90 cm hög.Tacksam...
Svar
5
· Visningar
1 288
Senast: janta
·
Hoppning Jag är lite fundersam hur ni som börjat hoppa en oerfaren häst gör när ni vill börja med studs? Jag har ett varmblod som jag bara hoppat...
Svar
6
· Visningar
1 218
C
Western Någon som känner till dessa sadlar? Det låter och ser ganska bra ut... Vad tror ni?? bomlösa western sadlar
2
Svar
34
· Visningar
3 167
Senast: gadriel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar