Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning I helgen (3-4/7) ska jag vara med på en tävling som heter Hästrallyt, det är 6 mil på 2 dagar med delprov efter sträckan (typ precision...
Svar
7
· Visningar
1 163
Senast: miamiamia
·
Trav Jag har ett vbl-sto som nu använbds till ridning istället för trav. Men jag har börjat fundera lite på om jag skulle försöka köra henne...
Svar
4
· Visningar
874
Senast: ika77
·
M
Fälttävlan Nån som ska dit? tävla eller som åskådare? =) //Manatee
Svar
5
· Visningar
1 140
Senast: rubytoo
·
Dressyr Hej ! Är det någon som vet hur man kvalar in och på vilken nivå det är ? Tacksam för svar !
Svar
8
· Visningar
1 483
Senast: lizzie
·
Hoppning Ja har börjat rida en ponny som kan va lite "knepig" att hoppa med. Precis när hon landat när man hoppar så kan hon göra nått "knyck"...
Svar
4
· Visningar
1 779
Senast: starcraft
·
C
Dressyr Drar ihop hästarna \"på tygeln\"... När jag läst en tråd om stöd på yttertygel längre ner så känner jag mig som en urdålig ryttare som...
Svar
15
· Visningar
2 000
Senast: Carmenzita
·
F
Western I senaste numret av Stallmagasinet finns en artikel om Tommy Arvidsson, och också ett par bilder på honom på hans häst Bob. På bilderna...
Svar
3
· Visningar
2 434
Senast: Lex
·
E
Distans Hej på er alla på forumet som har erfarenhet av distans. Själv är jag "nyfiken"på denna sport. Undrar nu om följande Var hittar man...
Svar
4
· Visningar
1 063
Senast: Geshira
·
V
Hoppning I helgen ska jag på en lokal/regional hopptävling som anordnas på gräsbana. Skulle behöva lite tips nu inför tävling, då jag aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 543
Senast: lilla_busan
·
Trav Fjanthästen är från och med nu enbart rid- och hobbyhäst. Hovslagarn har precis varit och spikat på ridskor. Så inga fler svammeltrådar...
Svar
10
· Visningar
954
Senast: Cilva
·
F
Fälttävlan Vad har ni för klocka i terrängen? Ska rida debutant i vår och är lite nervös...
Svar
10
· Visningar
1 994
Senast: Vimsan
·
C
Western Oj ursäkta riks menar jag förståss... :smirk: Är det någon som vet något om Riks i år? Inga proppar ute än och det har varit dåligt med...
Svar
2
· Visningar
833
Senast: simpe
·
Dressyr I tex ett LC: dressyrprogram står det arbetstrav respektive arbetsgalopp som några moment. Men vad menas med det? Vad är det för...
Svar
7
· Visningar
1 406
Senast: Ylva
·
S
Distans Har hört att det är ett måste att hästen är skodd med "riktiga" skor på alla fyra i distanstävlingar, är det så? Varför får man inte ha...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Skylab
·
E
Svar
0
· Visningar
858
Senast: Elshacera
·
C
Dressyr Bara nyfiken - kanske har nån här koll? Hur många juniorer kommer till SM? Antar att det är viss konkurrens och att alla som kvalar inte...
Svar
1
· Visningar
1 235
Senast: cissiny
·
L
Trav Kan man ta ut B-tränarlicens trots att man är anställd hos en proffstränare??? Jag har ju skickat in min ansökan nu, men jobbar ju hos...
Svar
14
· Visningar
1 357
Senast: Lindi
·
O
Hoppning Jag ska som sagt tävla för första gången i en lokal tävling "snart", har bara tävlat i klubbtävl. tidigare, och skulle därför vilja få...
Svar
10
· Visningar
1 039
Senast: overtyre
·
O
Hoppning Hej! Jag ska tävla min första lokala hopptävling i Augusti månad och undrar därför vad för regler det är som gäller ex. ryttarens...
Svar
3
· Visningar
873
Senast: overtyre
·
F
Western Hur skulle man enkelt kunna beskriva de viktigaste skillanderna i engelsk och westernridning? T ex användning av skänklar och säte...
Svar
2
· Visningar
913
Senast: Cecely
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama