Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Western Om man har A-B licens, får man då vara med i utb. och beg. klasser på D och C tävlingar??? :confused:
Svar
3
· Visningar
827
Senast: Intejag
·
C
Trav Tycker ni att det är jobbigt att höra om mitt "ältande" om Hajgubben så ska ni sluta läsa NU! Har varit ute och gått rätt mkt på...
Svar
18
· Visningar
1 364
Senast: Camarotheking
·
S
Western Vart i sverige kan man hitta sådana? Förutom Hööks och Börjes då. Gärna någon som har hemsida.
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: simpe
·
Körning Finns det någon som skulle kunna förklara hur en slaggjord ska sitta och framförallt hur hårt? Har aldrig tidigare använt en sådan och...
Svar
3
· Visningar
1 800
Senast: Sisse
·
J
Hoppning Haha nu har lilla jag gått och klantat till det. SKa tävla imorgon, kollade inte spec. nogrannt på bedömningen. men såg nu att det var...
Svar
9
· Visningar
1 054
Senast: starcraft
·
N
Dressyr Sitter och diskuterar med en kompis på msn. Hon berättar att hon brukar ta halvhalter på en häst som sticker, genom att stå upp i...
Svar
3
· Visningar
1 572
Senast: lakrits
·
Western Är oldtimer ett sadelmärke eller en speciell sorts sadel? / Zofia.
Svar
4
· Visningar
1 010
Senast: Gabriol
·
N
Körning ..av travsele och bröstsele?? Jag har en rättså tung rockard med bilhjul och det är en shirehäst som ska dra den. Jag har en travsele...
Svar
4
· Visningar
1 220
Senast: _L_
·
Western Kom just på att den gick i helgen. Kikade på resultatlistan och det ser ju ut som om det var lite glest med starter? Var det en bra...
Svar
6
· Visningar
968
Senast: alazzi
·
Distans att rida distans i, men även western? I boken "naturen som ridhus" läste jag att big horn endurance saddle passade till båda? Finns det...
Svar
7
· Visningar
1 425
·
M
Islandshäst Hej alla smarta hästmänniskor därute. Just vid det här tillfället alla islandshästmänniskor. Jag har varit och tittat på...
Svar
3
· Visningar
1 566
Senast: Djurjouren
·
S
Dressyr Förr red jag lektion på min unghäst för tjejen jag hade hästen hos. Pållan min lossnade aldrig riktigt bra utan gick emot handen och var...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 643
Senast: grazzie
·
S
Trav Tycker här varit lite dött på sistone?!Kan berätta att min lille Supersvan fått sin licens så galant att hans första styrning som...
Svar
6
· Visningar
846
Senast: stally
·
F
Övr. Grenar Hur gör jag om jag vill börja med galopp?
Svar
9
· Visningar
1 135
Senast: enjes
·
Övr. Grenar Min fantasi börjar tryta. Jag har redan övat: -Gå på pressänning -Slalom -Ridå med plastremsor -Gå genom trånga passager Någon som har...
Svar
13
· Visningar
1 259
Senast: Dragonfruit_
·
Western är det inte någon westerntävling eller uppvisning i norrland på hela sommaren?? Skulle vilja åka och titta, men jag förstår inte hur jag...
Svar
5
· Visningar
920
·
Körning När är det lämpligt att påbörja en inkörning? Har hört från vissa håll att starta med rockard/sulky el likn redan vid 1.5 års ålder...
Svar
8
· Visningar
1 082
Senast: Dragonfruit_
·
Dressyr \"Fel\" väg utan bestraffning. Satt igår och tittade genom de senaste ritterna som är infilmade. Upptäckte då att jag vid ett tillfälle...
Svar
8
· Visningar
1 426
Senast: Tican
·
Islandshäst Hur ser ett reg nummer ut? på en häst som är importerad? Tycker att reykurs ser så konstigt ut.. Med bokstäver i mitten och allt...
Svar
7
· Visningar
1 583
Senast: Boj
·
Dressyr Har sista-minuten-ångest inför första dressyrtävlingen. :crazy: När man gjort halt hälsning- ska man vänta på en nick/vink från...
Svar
8
· Visningar
1 489
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama